Navigáció: Főoldal | Rendszámok | Európa | Olaszország
Olaszország - Italia (I)
Ideiglenes rendszámok
1959-es sorozat
"Hivatalos" forma:
"Franciás" forma:
Méretei ismeretlenek.
Formátum: fehér alapon fekete karakterek, keret nélkül; latinbetűs írás; kódolás: 99999/*TT vagy TT*99999 (területkódok itt); sorozatszámok növekedési sorrendje: 54321.
Megjegyzések:
- Kartonpapírból készül.
- Hivatalos úton csak hátsó rendszámtábla készül.
- A sorozatszám és a területkód között az Olasz Köztársaság stilizált címere látható.
- A francia határhoz közeli területeken előszeretettel alkalmazzák a "franciás" formátumot. Ezen a sorozatszám előtt és után is állhat a területkód.
1933-as sorozat
Méretei ismeretlenek.
Formátum: fehér alapon fekete karakterek, keret nélkül; latinbetűs írás; kódolás: 99999/TT* vagy TT*/99999 (területkódok itt); sorozatszámok növekedési sorrendje: 54321.
Megjegyzések:
- Kartonpapírból készül.
- Hivatalos úton csak hátsó rendszámtábla készül.
- A területkód után az Olasz Köztársaság stilizált címere látható.
1928-as sorozat
Méretei ismeretlenek.
Formátum: nem meghatározott színű alapon fekete vagy fehér karakterek, keret nélkül; latinbetűs írás; kódolás: 99999 TT (területkódok itt); sorozatszámok növekedési sorrendje: 54321.
Megjegyzések:
- Kartonpapírból készül.
- Nem volt meghatározva a rendszám színe, csak az, hogy olvasható legyen a felirat, ezért rengetegféle változatban készült...
- 1928 előtt az ideiglenes rendszámok formátuma megegyezett a normál rendszámokéival, csak kartonra készültek, fehér alapon feketével írva.
Próbarendszámok
2003-as sorozat
Méretei ismeretlenek.
Formátum: fényvisszaverős fehér alapon fekete karakterek, keret nélkül; latinbetűs írás; kódolás: X9P9/9999 (P = Prova “Próba”); sorozatszámok növekedési sorrendje: 6 5/4321. A harmadik karakterként található P betű kisebb méretű, mint a többi.
Megjegyzések:
- Próbarendszámot az autókereskedők használják, valamint valamilyen nagymértékű műszaki változás esetén kaphat ilyet a jármű.
- Hivatalos úton csak hátsó rendszámtábla készül.
1994-es sorozat
Méretei: 345 mm * 110 mm.
Formátum: fényvisszaverős fehér alapon fekete karakterek, keret nélkül; latinbetűs írás; kódolás: AAP9999 (P = Prova “Próba”); sorozatszámok növekedési sorrendje: 65 4321. A betűk és a számok között a P kb. fele méretű, mint a többi karakter, és zöld színnel van írva.
Megjegyzések:
- Próbarendszámot az autókereskedők használják, valamint valamilyen nagymértékű műszaki változás esetén kaphat ilyet a jármű.
- Hivatalos úton csak hátsó rendszámtábla készül.
- A kisméretű P betű felett az Olasz Köztársaság stilizált címere látható.
1982-es sorozat
Méretei: 345 mm * 110 mm.
Formátum: fényvisszaverős fehér alapon fekete karakterek, keret nélkül; latinbetűs írás; kódolás: TTP9999 (területkódok itt, P = Prova “Próba”); sorozatszámok növekedési sorrendje: 4321. A betűk és a számok között a P kb. fele méretű, mint a többi karakter, és zöld színnel van írva.
Megjegyzések:
- Próbarendszámot az autókereskedők használják, valamint valamilyen nagymértékű műszaki változás esetén kaphat ilyet a jármű.
- Hivatalos úton csak hátsó rendszámtábla készül.
- A kisméretű P betű alatt az Olasz Köztársaság stilizált címere látható.
1975-ös sorozat
Méretei változóak.
Formátum: fekete alapon fehér karakterek, keret nélkül; latinbetűs írás; kódolás: TTPROVA*&&&9 (területkódok itt); sorozatszámok növekedési sorrendje: 4321. A betűk és a számok között a PROVA felirat 90º-kal balra el van forgatva, és vörös színnel van írva.
Megjegyzések:
- Próbarendszámot az autókereskedők használják, valamint valamilyen nagymértékű műszaki változás esetén kaphat ilyet a jármű.
- Hivatalos úton csak hátsó rendszámtábla készül.
- A sorozatszámok előtt az Olasz Köztársaság stilizált címere látható.
1933-as sorozat
Méretei változóak.
Formátum: fekete alapon fehér karakterek, keret nélkül; latinbetűs írás; kódolás: PROVA/TT &&&9 (területkódok itt); sorozatszámok növekedési sorrendje: 4321. A felső sorban a PROVA felirat vörös színnel van írva.
Megjegyzések:
- Próbarendszámot az autókereskedők használják, valamint valamilyen nagymértékű műszaki változás esetén kaphat ilyet a jármű.
- Hivatalos úton csak hátsó rendszámtábla készül.
- A két sor között az Olasz Köztársaság stilizált címere látható.
- Régebbi rendszámokon találhatóak háromsoros feliratok is, ezeken a középső sorban van a területkód, utána a stilizált címer, az alsó sorban pedig a sorozatszám.
1927-es sorozat
Méretei ismeretlenek.
Formátum: fekete alapon fehér karakterek, keret nélkül; latinbetűs írás; kódolás: &&&9 TT (területkódok itt); sorozatszámok növekedési sorrendje: 4321.
Megjegyzések:
- Próbarendszámot az autókereskedők használják, valamint valamilyen nagymértékű műszaki változás esetén kaphat ilyet a jármű.
- Hivatalos úton csak hátsó rendszámtábla készül.
- A rendszám talpára állított háromszög alakú.
1909-es sorozat
Méretei ismeretlenek.
Formátum: fehér alapon fekete karakterek, fekete keret; latinbetűs írás; kódolás: TT &&&9 (területkódok itt); sorozatszámok növekedési sorrendje: 4321.
Megjegyzések:
- Próbarendszámot az autókereskedők használják, valamint valamilyen nagymértékű műszaki változás esetén kaphat ilyet a jármű.
- Hivatalos úton csak hátsó rendszámtábla készül.
- A rendszám talpára állított háromszög alakú.
Export/import rendszámok
Ezeket a rendszámokat olyan járműveken használják, amelyeket külföldről hozzák be Olaszországba, illetve végleg külföldre szállítják őket.
1982-es sorozat
Méretei: 345 mm * 110 mm, 1994-ig 345 mm * 117 mm.
Formátum: fehér alapon fekete karakterek, keret nélkül; latinbetűs írás; kódolás: EE-999-AA (EE = Escursionisti Esteri “Külföldi kirándulók”); sorozatszámok növekedési sorrendje: 321-54. A rendszám felső részén a bal oldalon az Olasz Köztársaság stilizált címere, a jobb oldalon pedig Olaszország nemzetközi autójele (I egy oválisban) látható.
Megjegyzések:
- A kötőjel pont alakú.
- A sorozatszámok felett piros alapon fehérrel írt matricákon a lejárat ideje látható, külön matricán az év, és a hónap.
- Motorkerékpárokon a rendszám formátuma EE*/A999. A felső sor végén látható az olasz címer és az oválisba zárt I betű.
- 2010 után - a rendszámok megnövekedett száma miatt - bevezették előbb az ED, majd az EF kezdetű sorozatokat is.
1974-es sorozat
Méretei: 345 mm * 117 mm.
Formátum: fekete alapon fehér karakterek, keret nélkül; latinbetűs írás; kódolás: elöl: &&&&9*EE, hátul: E/E*&&&&9 (EE = Escursionisti Esteri “Külföldi kirándulók”); sorozatszámok növekedési sorrendje: 54321. A betűk és a számok között az Olasz Köztársaság stilizált címere látható.
Megjegyzések:
- Az első és hátsó rendszámok sorrendje fordított, hátul az EE-vel kezdődik, elöl az EE a rendszám végén található.
- Az EE betűk egymás alatt helyezkednek el.
- Motorkerékpárokon inverz (fehér alapon fekete) színekkel használták, a sorozatszám maximum 4 jegyű lehet.
CITES sorozat
A II. világháború után az ideiglenesen Olaszországban dolgozó nemzetközi szervezetek használták.
Méretei: ismeretlen.
Formátum: okkersárga alapon fekete karakterek, keret nélkül; latinbetűs írás; kódolás: CITES*/&&&&9 (CITES = Circolazione (Internazionale) Temporanea Enti Stranieri “Külföldi szervezetek ideiglenes rendszámai”); sorozatszámok növekedési sorrendje: 4321. A betűk és a számok között a Hadirokkantak Szövetségének stilizált címere látható.
1929-es sorozat
Méretei: elöl 390 mm * 86 mm, hátul 278 mm * 205 mm..
Formátum: fekete alapon fehér karakterek, keret nélkül; latinbetűs írás; kódolás: elöl: &&&&9*EE, hátul: E/E*&&&&9 (EE = Escursionisti Esteri “Külföldi kirándulók”); sorozatszámok növekedési sorrendje: 54321. A betűk és a számok között az Olasz Köztársaság stilizált címere látható.
Megjegyzések:
- Az első és hátsó rendszámok sorrendje fordított, hátul az EE-vel kezdődik, elöl az EE a rendszám végén található.
- Az idők folyamán a címer helyén más-más elválasztójel volt látható.
- A hátsó rendszámon a betűk és a számok között vörös alapon fehérrel egy táblácska jelzi az érvényesség évét (az év utolsó két számjegye látható a táblán).
- 1929 előtt nem használtak ilyen rendszámokat. 1923 előtt csak egy ovális, kartonból készült rendszám volt helyette, mely hat hónapig volt érvényben.
- Motorkerékpárokon 1959-ben vezették be ezt a rendszámot, de ott inverz (fehér alapon fekete) színekkel, a sorozatszám maximum 4 jegyű lehet.