Osztrák Köztársaság
·
Republik Österreich
·
Republika Avstrija
·
Republika Austrija

Ausztria zászlaja

Területe: 83 870 km2; lakossága: 8 402 549 fő (2010); fővárosa: Wien (Bécs); hivatalos nyelve: német (osztrák változat), regionális szinten Karintiában és Stájerországban a szlovén, települési szinten Burgenlandban a magyar és horvát nyelv is hivatalos; közigazgatási beosztása: 9 szövetségi tartomány (Bundesland), ezen belül 80 körzet (Verwaltungsbezirk/Politische Bezirk) és 15 város (Statutarstadt), ezen belül 2354 község (Gemeinde); pénzneme: 1 Euro (€) = 100 Cent; nemzetközi gépkocsijele: A.

Közlekedés módja: jobboldali; rendszámok kiadása: biztosítótársaságok által párban.

Független szövetségi parlamentáris köztársaság.
Már az őskorban éltek emberek a területén. Illírek és kelták is éltek itt. A római Birodalom idején területe a Noricum provinciához tartozott. Nagy Károly idején a Fank Birodalomhoz tartozott, annak Ostmark nevű őrgrófsága volt. A X. századtól Ostarrichi a neve, és ekkor vált hercegséggé is. 1273-tól a Habsburg dinasztia földje lett. 1491-ben egyesülnek az addig különálló Habsburg tartományok. 1526-ban a Habsburgok megszerzik a magyar koronát. 1804-ben megalakul az Osztrák Császárság. 1867-ben megtörténik a kiegyezés, megalakul az Osztrák-Magyar Monarchia. 1914-ben a szarajevói merénylet miatt kitör az I. világháború. 1918-ban széthullik a Monarchia, kikiáltják az Osztrák Köztársaságot. 1938-ban megtörténik az Anschluss, Ausztria Ostmark néven a Német Birodalom részévé válik. A II. világháború után a felszabadító csapatok négy részre osztották az országot. A felosztásnak 1955-ben lett vége, mikor a szovjetek kivonultak az általuk elfoglalt területről, és szövetségi alapokon ismételten megalakulhatott az Osztrák Köztársaság.
1995. január 1. óta tagja az Európai Uniónak.

Ausztria elhelyezkedése Európában

Ausztria - Österreich (A)

Ausztriában a rendszámokat állami szerv készíti és adja ki.

Standard rendszámok

Jelenleg az országban kétféle rendszám van forgalomban, bár a régi típusú, 1947-es sorozatból már igen keveset lehet találni.

1990-es sorozat

K*510 BV   B*15 CGP

Személyre szabott rendszám:

B*ANNA 1

Méretei megfelelnek az európai szabványnak: 520 mm * 120 mm; bár a kétsoros változat kis mértékben eltér attól: 200 mm * 300 mm (nem EU-s sorozat mérete: 270 mm * 200 mm); motorkerékpárokon: 2002 november előtt: 270 mm * 200 mm, 2003. 11.-2005.03.: 200 mm * 250 mm, 2005 áprilistól: 210 mm * 170 mm.

Formátum: fényvisszaverős fehér alapon fekete karakterek, keret nélkül; latin betűs írás; kódolás: a standard formátum € T*999AA vagy € TT*999AA (területkódok itt), de a sorozatszám helyén gyakorlatilag maximum hat karakterig bármi állhat; sorozatszámok növekedési sorrendje: alapesetben 32154; a területkód és a számok között a szövetségi tartomány címere, alatta a teljes neve kapott helyet; 2002-től a bal szélén egy 40 mm széles függőleges kék sávban felül az Európai Unió zászlaja, alatta fehérrel az A felirat található. A rendszám alsó és felső szélén vékony piros-fehér-piros csík húzódik.

Megjegyzések:

  • A rendszámok fémből készülnek.
  • Kétsoros rendszámoknál a felső sorban található az Euroband, a területkód és a címer, a sorozatszám a második sorba kerül.
  • A rendszámokon nem használják a Q, Ä, Ö, Ü betűket, valamint a sorozatszámok első eleme nem lehet 0 (nulla).
  • Lehetőség van úgynevezett váltórendszámot (Wechselkennzeichen) igényelni, amelyet maximum három, ugyanabba a kategóriába tartozó járművön lehet használni. A használt járművekre az általános szabályok vonatkoznak, azzal a két plusz kikötéssel, hogy a kiválasztott három jármű közül egyszerre csak egy használható, valamint azok a járművek, amelyeken éppen nincs rajta ez a fajta rendszám, nem parkolhatnak közterületen.
  • Szövetségi jellegű rendszámok esetén a szövetségi tartomány címere helyén az ország címere áll.
  • A sorozatszámok helyére választható maximum 6 karakteres (a Q betű nem használható és az utolsó karakternek számnak kell lennie, valamint az első számjegy nem lehet 0 (nulla)) saját szöveg is. Az így megvásárolt (245 €) rendszámok 15 évig használhatóak, azután újra kell regisztrálni őket. Az ilyen személyre szabott rendszámok nem adhatók tovább, az első bejegyeztetőjük tulajdona marad 15 évig.
  • 2000 előtt az egyes önkormányzatok adták ki a rendszámokat, ezért a sorozatszámok formátuma igen változatos volt. 2000-től a biztosítótársaságok adják a rendszámokat, ekkortól lett egységes (Bécs és Innsbruck kivételével) a sorozatszám, mégpedig három szám - két betű (T*999AA) formátum használatával.
  • Bécs, és néhány nagyobb város rendszámain található különleges jelölések (formátum: W*&&&9 XX, a hol az XX helyén a következő kódok állhatnak):
    • A – kiemelt szervezetek (önkormányzatok, Vöröskereszt, stb.)
    • BBBundesbahnen (Szövetségi Vasút, csak bécsi rendszámmal – 2004-től, előtte önálló kódja volt)
    • BEBestattung (Temetkezés)
    • BFBerufsfeuerwehr (Hivatásos Tűzoltóság)
    • BFGBerufsfeuerwehr Graz (Grazi Hivatásos Tűzoltóság)
    • BHBezirkshauptmannschaft (kerületi vezetők)
    • EWElektrizitätswerk (Elektromos Művek)
    • FFFreiwillige Feuerwehr (Önkéntes Tűzoltóság)
    • FWFeuerwehr (Tűzoltóság)
    • GEGemeindeeigene Fahrzeuge (Községi tulajdonú járművek)
    • GTGewerbliche Gütertransport (Kereskedelmi áruszállítás)
    • GWGaswerk (Gázművek)
    • KTGewerbliche Kleintransport (Kiscsomag-szállítás)
    • LOLinienomnibus (Helyi tömegközlekedés)
    • LRLandesregierung (Alsó-Ausztriai helyi kormányzat)
    • LVLandesverwaltung (Tartományi vezetés)
    • MAFahrzeug eines Magistrates (Városi Önkormányzat)
    • MWMietwagen (Bérautó/busz sofőrrel)
    • RDRettungdienst (Mentőszolgálat)
    • RKRotes Kreuz (Vöröskereszt)
    • TTaxi
    • TXTaxi
    • VBVerkehrsbetriebe (Közlekedésfelügyelet Bécsben)
  • Egyes munkagépek, ezek pótkocsijai közlekedhetnek rendszám nélkül is, de maximum 10 km/h-s sebességgel, amit a járművön jelezni kell egy fehér körbe írt fekete “10”-es számmal is. A közúti közlekedéshez azonban ezeknek a járműveknek is engedélyre van szükségük.

1947-es sorozat

O-45,915   O-174,902   N645.A87

Méretei: elöl: 380 mm * 110 mm (4-karakteres sorszámig: 300 mm * 100 mm), hátul: egysoros: 460 mm * 140 mm (4-karakteres sorszámig: 380 mm * 140 mm), kétsoros: 250 mm * 240 mm; motorkerékpárokon: elöl: 300 mm * 90 mm, hátul: 200 mm * 220 mm.

Formátum: fekete alapon fehér karakterek, keret nélkül; latin betűs írás; kódolás: T &&&.&&9 (területkódok itt); sorozatszámok növekedési sorrendje: alapesetben 654321.

Megjegyzések:

  • A pótkocsik rendszámán piros keret látható.
  • 1973-tól egyes területeken a rendszámok magas száma miatt a hátulról harmadik számot lecserélték betűre, így a formátum T999.A99 lett. Az egyes területeken használt betűkről a kódlista ad bővebb információt.
  • Az összetéveszthetőség miatt az O területkód után kötőjel áll.
  • 1968-ig a motorkerékpárokon első rendszámot is használtak, mely az első kerék sárvédőjére volt szerelve és íves alakú volt. Oldalkocsikon az oldalkocsi elején is volt rendszám.
  • 1969-ig a buszjáratok (Postbus, Bahnbus) bécsi rendszámokat használtak.
  • 1977-tól a mopedek is rendszámot kaptak, mégpedig olyan motorrendszámokat, amelyeknek az alján egy narancssárga sáv volt látható. Méretei megegyeztek a motorkerékpárrendszámokkal.

1945-ös sorozat

Jelenleg már nem használhatók!

129043

Méretei ismeretlenek.

Formátum: fekete alapon fehér karakterek, keret nélkül; latin betűs írás; kódolás: *&&&&&9*; sorozatszámok növekedési sorrendje: 654321; a bal oldalon az osztrák zászló, a jobb oldalon pedig az adott szövetségi tartomány címere látható.

Megjegyzések: Csak az orosz megszállási zónában (Wien, Niederösterreich, Burgenland, Oberösterreich) használták. A többi területen egészen 1947-ig a német birodalmi rendszámokat használták, a területjelölő betű(k) utáni felülpecsételéssel, amely egy vörös birodalmi sas (Reichsadler) volt.

1939-es sorozat

Ebben az időszakban (a német Anschluss alatt) a német birodalmi rendszámokat használták. Részletes információkat lásd ott! Jelenleg már nem használhatók!

1930-as sorozat

Jelenleg már nem használhatók!

B 22.742

Méretei változóak.

Formátum: fekete alapon fehér karakterek, keret nélkül; latin betűs írás; kódolás: T &&&,&&9; sorozatszámok növekedési sorrendje: 654,321. A területkód és a sorozatszám között a rendszámba nyomva megtalálható a kiadó hatóság pecsétje is.

Megjegyzések:

  • Az alábbi területkódokat használták:
    • A – Bundespolizeidirektion Wien (Bécs)
    • B – Niederösterreich (Alsó-Ausztria)
    • C – Oberösterreich (Felső-Ausztria – Linz nélkül)
    • D – Salzburg
    • E – Tirol
    • F – Kärnten (Karintia)
    • H – Steiermark (Stájerország – Graz nélkül)
    • K – Bundespolizeidirektion Graz
    • L – Bundespolizeidirektion Linz
    • M – Burgenland
    • V – Bundespolizeidirektion Wien (Bécs)
    • W – Vorarlberg
  • Szövetségi kezelésben lévő járműveken a következő kódok is megtalálhatók voltak:
    • BP – Bundespost (Szövetségi Posta)
    • ÖB – Österreichisches Bundesbahn (Osztrák Szövetségi Vasút)

1905-ös sorozat

1918-tól az Osztrák-Magyar Monarchiában használt rendszámok maradtak forgalomban, egészen 1930-ig. Ezekről a rendszámokról részletesen itt! Jelenleg már nem használhatók!

Szövetségi rendszámok

1990-es szövetségi adminisztrációs szervek rendszámai

ZW*442   A*1000

Méretei megfelelnek az európai szabványnak: 520 mm * 120 mm; bár a kétsoros változat kis mértékben eltér attól: 300 mm * 200 mm (nem EU-s sorozat mérete: 270 mm * 200 mm); motorkerékpárokon: 2002 november előtt: 270 mm * 200 mm, 2003. 11.-2005.03.: 250 mm * 200 mm, 2005 áprilistól: 210 mm * 170 mm.

Formátum: fényvisszaverős fehér alapon fekete karakterek, keret nélkül; latin betűs írás; kódolás: € KK*&&&&9 (kódok itt); sorozatszámok növekedési sorrendje: alapesetben 54321; a kód és a számok között az ország címere; 2002-től a bal szélén egy 40 mm széles függőleges kék sávban felül az Európai Unió zászlaja, alatta fehérrel az A felirat található. A rendszám alsó és felső szélén vékony piros-fehér-piros csík húzódik.

1990-es szövetségi rendőrség rendszámai

BP*90092   BG*3444

Méretei megfelelnek az európai szabványnak: 520 mm * 120 mm; bár a kétsoros változat kis mértékben eltér attól: 300 mm * 200 mm (nem EU-s sorozat mérete: 270 mm * 200 mm); motorkerékpárokon: 2002 november előtt: 270 mm * 200 mm, 2003. 11.-2005.03.: 250 mm * 200 mm, 2005 áprilistól: 210 mm * 170 mm.

Formátum: fényvisszaverős fehér alapon fekete karakterek, keret nélkül; latin betűs írás; kódolás: € BP*09999; sorozatszámok növekedési sorrendje: alapesetben 4321; a kód és a számok között az ország címere; 2002-től a bal szélén egy 40 mm széles függőleges kék sávban felül az Európai Unió zászlaja, alatta fehérrel az A felirat található. A rendszám alsó és felső szélén vékony piros-fehér-piros csík húzódik.

Megjegyzések:

  • A sorozatszám első számjegye az akcióközpontot jelöli, a következő jelentéssel: 1Burgenland, 2Kärnten, 3Niederösterreich, 4Oberösterreich, 5Salzburgerland, 6Steiermark, 7Tirol, 8Vorarlberg, 9Wien.
  • 2005. június 31.-ig különálló szervezet volt a Rendőrség (Bundespolizei) és a Csendőrség (Bundesgendarmerie). A két szervezet külön rendszámkódot használt, a rendőrség a BP-t, a csendőrség a BG-t. Ezeken a rendszámokon a sorozatszám még maximum négyjegyű volt, nem jelölt területet.

1947-es sorozat

PT 12.877

Méretei: elöl: 380 mm * 110 mm (4-karakteres sorszámig: 300 mm * 100 mm), hátul: egysoros: 460 mm * 140 mm (4-karakteres sorszámig: 380 mm * 140 mm), kétsoros: 250 mm * 240 mm; motorkerékpárokon: elöl: 300 mm * 90 mm, hátul: 200 mm * 220 mm.

Formátum: fekete alapon fehér karakterek, keret nélkül; latin betűs írás; kódolás: KK &&&.&&9 (szervezetkódok itt); sorozatszámok növekedési sorrendje: alapesetben 654321.

Megjegyzések:

  • A pótkocsik rendszámán piros keret látható.
  • 1968-ig a motorkerékpárokon első rendszámot is használtak, mely az első kerék sárvédőjére volt szerelve és íves alakú volt.
  • 1969-ig a buszjáratok (Postbus, Bahnbus) bécsi rendszámokat használtak.
  • 1947 előtt nem különböztették meg a szövetségi járműveket.

Tartományi adminisztrációs szervek rendszámai

N*1

Méretei megfelelnek az európai szabványnak: 520 mm * 120 mm; bár a kétsoros változat kis mértékben eltér attól: 300 mm * 200 mm (nem EU-s sorozat mérete: 270 mm * 200 mm); motorkerékpárokon: 2002 november előtt: 270 mm * 200 mm, 2003. 11.-2005.03.: 250 mm * 200 mm, 2005 áprilistól: 210 mm * 170 mm.

Formátum: fényvisszaverős fehér alapon fekete karakterek, keret nélkül; latin betűs írás; kódolás: € T*&&&&9 (kódok itt); sorozatszámok növekedési sorrendje: alapesetben 54321; a kód és a számok között az ország címere; 2002-től a bal szélén egy 40 mm széles függőleges kék sávban felül az Európai Unió zászlaja, alatta fehérrel az A felirat található. A rendszám alsó és felső szélén vékony piros-fehér-piros csík húzódik.

Megjegyzések: 1990 előtt normál rendszámokat használtak az ilyen járműveken.

Diplomáciai rendszámok

1990-es sorozat

WD-38008

Méretei megfelelnek az európai szabványnak: 520 mm * 120 mm; bár a kétsoros változat kis mértékben eltér attól: 300 mm * 200 mm (nem EU-s sorozat mérete: 270 mm * 200 mm); motorkerékpárokon: 2002 november előtt: 270 mm * 200 mm, 2003. 11.-2005.03.: 250 mm * 200 mm, 2005 áprilistól: 210 mm * 170 mm.

Formátum: fényvisszaverős fehér alapon fekete karakterek, keret nélkül; latin betűs írás; kódolás: € TT-£££999 (területkódok itt, országkódok itt); sorozatszámok növekedési sorrendje: alapesetben 321; 2002-től a bal szélén egy 40 mm széles függőleges kék sávban felül az Európai Unió zászlaja, alatta fehérrel az A felirat található. A rendszám alsó és felső szélén vékony piros-fehér-piros csík húzódik.

1947-es sorozat

WD 451

Méretei: elöl: 380 mm * 110 mm (4-karakteres sorszámig: 300 mm * 100 mm), hátul: egysoros: 460 mm * 140 mm (4-karakteres sorszámig: 380 mm * 140 mm), kétsoros: 250 mm * 240 mm; motorkerékpárokon: elöl: 300 mm * 90 mm, hátul: 200 mm * 220 mm.

Formátum: fekete alapon fehér karakterek, fehér vagy ezüst keret; latin betűs írás; kódolás: TT-&&&9 (területkódok itt); sorozatszámok növekedési sorrendje: 4321.

Megjegyzések: 1947 előtt nem különböztették meg a diplomáciai járműveket.

Kereskedői rendszámok

Járműkereskedők és gépjárműjavító cégek kaphatják ezt a rendszámot ideiglenes járműhasználatra.

1990-es sorozat

RE*SCH 2

Méretei megfelelnek az európai szabványnak: 520 mm * 120 mm; bár a kétsoros változat kis mértékben eltér attól: 300 mm * 200 mm (nem EU-s sorozat mérete: 270 mm * 200 mm); motorkerékpárokon: 2002 november előtt: 270 mm * 200 mm, 2003. 11.-2005.03.: 250 mm * 200 mm, 2005 áprilistól: 210 mm * 170 mm.

Formátum: világoskék alapon fehér karakterek, keret nélkül; latin betűs írás; kódolás: T*9$$$A vagy TT*9$$$A (területkódok itt), de a sorozatszám gyakorlatilag bármilyen formátumú lehet, maximum 5 karakteres hosszban; sorozatszámok növekedési sorrendje: alapesetben 32154; a területkód és a számok között a szövetségi tartomány címere, alatta a teljes neve kapott helyet.

Megjegyzések:

  • Csak Ausztriában használhatók. Kivéve: Magyarországon és Németországban, ha normál okmányokkal rendelkezik; Liechtensteinben külön biztosítással; Svájcban és Olaszországban korlátozás nélkül használható.
  • Csak cégek kaphatják, magánjellegű próbautakra nem használható.
  • A járműkereskedő maximum 72 órára adhatja át az ilyen rendszámmal ellátott járművet a leendő vevőnek.

1947-es sorozat

N 644.985

Méretei: elöl: 380 mm * 110 mm (4-karakteres sorszámig: 300 mm * 100 mm), hátul: egysoros: 460 mm * 140 mm (4-karakteres sorszámig: 380 mm * 140 mm), kétsoros: 250 mm * 240 mm; motorkerékpárokon: elöl: 300 mm * 90 mm, hátul: 200 mm * 220 mm.

Formátum: világoskék alapon fehér karakterek, keret nélkül; latin betűs írás; kódolás: T &&&.&&9 (területkódok itt); sorozatszámok növekedési sorrendje: alapesetben 654321.

Megjegyzések:

  • A pótkocsik rendszámán piros keret látható.
  • 1973-tól egyes területeken a rendszámok magas száma miatt a hátulról harmadik számot lecserélték betűre, így a formátum T999.A99 lett. Az egyes területeken használt betűkről a kódlista ad bővebb információt.
  • Az összetéveszthetőség miatt az O területkód után kötőjel áll.
  • 1968-ig a motorkerékpárokon első rendszámot is használtak, mely az első kerék sárvédőjére volt szerelve és íves alakú volt. Oldalkocsikon az oldalkocsi elején is volt rendszám.
  • 1977-tól a mopedek is rendszámot kaptak, mégpedig olyan motorrendszámokat, amelyeknek az alján egy narancssárga sáv volt látható. Méretei megegyeztek a motorkerékpárrendszámokkal.
  • 1947 előtt nem különböztették meg a kereskedői kezelésű járműveket.

Külföldi állampolgárok járműveinek rendszámai

Ez a rendszám megfelel a más országoknál található vámmentes rendszámnak.

1990-es sorozat

KB*3 BZZ 95

Méretei megfelelnek az európai szabványnak: 520 mm * 120 mm; bár a kétsoros változat kis mértékben eltér attól: 300 mm * 200 mm (nem EU-s sorozat mérete: 270 mm * 200 mm); motorkerékpárokon: 2002 november előtt: 270 mm * 200 mm, 2003. 11.-2005.03.: 250 mm * 200 mm, 2005 áprilistól: 210 mm * 170 mm.

Formátum: világoskék alapon fehér karakterek, keret nélkül; latin betűs írás; kódolás: T*9$$$AD vagy TT*9$$$AD (területkódok itt), de a sorozatszám gyakorlatilag bármilyen formátumú lehet, maximum 5 karakteres hosszban; sorozatszámok növekedési sorrendje: alapesetben 32154; a területkód és a számok között a szövetségi tartomány címere, alatta a teljes neve kapott helyet; a rendszám jobb szélén piros alapon fehérrel írva a kiadás évének utolsó két számjegye látható.

Megjegyzés: Nem osztrák állampolgárok, illetve külföldi cégek képviselői kaphatják ezeket a rendszámokat, melynek érvényessége maximum egy év lehet.

1947-es sorozat

O-19.000|72

Méretei: elöl: 380 mm * 110 mm (4-karakteres sorszámig: 300 mm * 100 mm), hátul: egysoros: 460 mm * 140 mm (4-karakteres sorszámig: 380 mm * 140 mm), kétsoros: 250 mm * 240 mm; motorkerékpárokon: elöl: 300 mm * 90 mm, hátul: 200 mm * 220 mm.

Formátum: világoskék alapon fehér karakterek, fehér keret; latin betűs írás; kódolás: T &&&.&&9|D (területkódok itt); sorozatszámok növekedési sorrendje: alapesetben 654321; a rendszám jobb szélén piros alapon fehérrel írva a kiadás évének utolsó két számjegye látható.

Megjegyzések:

  • A pótkocsik rendszámán piros keret látható.
  • 1973-tól egyes területeken a rendszámok magas száma miatt a hátulról harmadik számot lecserélték betűre, így a formátum T999.A99 lett. Az egyes területeken használt betűkről a kódlista ad bővebb információt.
  • Az összetéveszthetőség miatt az O területkód után kötőjel áll.
  • 1968-ig a motorkerékpárokon első rendszámot is használtak, mely az első kerék sárvédőjére volt szerelve és íves alakú volt. Oldalkocsikon az oldalkocsi elején is volt rendszám.
  • 1977-tól a mopedek is rendszámot kaptak, mégpedig olyan motorrendszámokat, amelyeknek az alján egy narancssárga sáv volt látható. Méretei megegyeztek a motorkerékpárrendszámokkal.
  • 1947 előtt nem különböztették meg ezeket a járműveket.

Ideiglenes rendszámok

1990-es sorozat

G*41 EZH*

Méretei megfelelnek az európai szabványnak: 520 mm * 120 mm; bár a kétsoros változat kis mértékben eltér attól: 300 mm * 200 mm (nem EU-s sorozat mérete: 270 mm * 200 mm); motorkerékpárokon: 2002 november előtt: 270 mm * 200 mm, 2003. 11.-2005.03.: 250 mm * 200 mm, 2005 áprilistól: 210 mm * 170 mm.

Formátum: zöld alapon fehér karakterek, keret nélkül; latin betűs írás; kódolás: T*9$$$A* vagy TT*9$$$A* (területkódok itt), de a sorozatszám gyakorlatilag bármilyen formátumú lehet, maximum 5 karakteres hosszban; sorozatszámok növekedési sorrendje: alapesetben 32154; a területkód és a számok között a szövetségi tartomány címere, alatta a teljes neve kapott helyet. A rendszám jobb szélén egy érvényesítő matrica található, amely tartalmazza a rendszám érvényesség idejét. Közvetlenül a matrica felett a gültig bis, alatta a valid until (mindkettő “érvényes ...-ig” jelentésű) felirat látható.

Megjegyzés: 1992 előtt nem használtak érvényesítő matricát.

1947-es sorozat

N 32,977

Méretei: elöl: 380 mm * 110 mm (4-karakteres sorszámig: 300 mm * 100 mm), hátul: egysoros: 460 mm * 140 mm (4-karakteres sorszámig: 380 mm * 140 mm), kétsoros: 250 mm * 240 mm; motorkerékpárokon: elöl: 300 mm * 90 mm, hátul: 200 mm * 220 mm.

Formátum: világoszöld alapon fehér karakterek, keret nélkül; latin betűs írás; kódolás: T &&&.&&9 (területkódok itt); sorozatszámok növekedési sorrendje: alapesetben 654321.

Megjegyzések:

  • A pótkocsik rendszámán piros keret látható.
  • 1973-tól egyes területeken a rendszámok magas száma miatt a hátulról harmadik számot lecserélték betűre, így a formátum T999.A99 lett. Az egyes területeken használt betűkről a kódlista ad bővebb információt.
  • Az összetéveszthetőség miatt az O területkód után kötőjel áll.
  • 1968-ig a motorkerékpárokon első rendszámot is használtak, mely az első kerék sárvédőjére volt szerelve és íves alakú volt. Oldalkocsikon az oldalkocsi elején is volt rendszám.
  • 1977-tól a mopedek is rendszámot kaptak, mégpedig olyan motorrendszámokat, amelyeknek az alján egy narancssárga sáv volt látható. Méretei megegyeztek a motorkerékpárrendszámokkal.
  • 1947 előtt nem különböztették meg ezeket a járműveket.

Külföldi pótkocsi és ismétlőrendszámok

GR*77 GT

Méretei megfelelnek az európai szabványnak: 520 mm * 120 mm; bár a kétsoros változat kis mértékben eltér attól: 300 mm * 200 mm (nem EU-s sorozat mérete: 270 mm * 200 mm).

Formátum: piros alapon fehér karakterek, keret nélkül; latin betűs írás; kódolás: a standard formátum T*999AA vagy TT*999AA (területkódok itt), de a sorozatszám helyén gyakorlatilag maximum hat karakterig bármi állhat; sorozatszámok növekedési sorrendje: alapesetben 32154; a területkód és a számok között a szövetségi tartomány címere, alatta a teljes neve kapott helyet.

Megjegyzések: Kétféle esetben adják ki:

  • Olyan külföldi tulajdonban lévő pótkocsi kapja, amelyet osztrák tulajdonú jármű vontat. Megegyezik a vontató jármű rendszámával.
  • 2009-től ismétlőrendszámként is használatos, ha a jármű eredeti rendszáma nem látszik (pl. eltakarja egy kerékpárszállító bak). Takarás esetén használható ez a rendszám, vagy egyszerűen áthelyezhető az eredeti fehér rendszám is.
  • 1990 előtt nem különböztették meg ezeket a járműveket.

Moped rendszámok

W-79/ADR

Méretei: 115 mm * 150 mm.

Formátum: vörös alapon fehér karakterek, fehér keret; latin betűs írás; kódolás: T-99/@@A vagy TT-99/@@A (területkódok itt); sorozatszámok növekedési sorrendje: alapesetben 21 543. A rendszám alakja ötszögletű, pajzshoz hasonló formájú.

Megjegyzés:

  • Korai rendszámokon ettől eltérő formátumú sorozatszámok is lehetnek.
  • 1990 előtt nem kaptak a mopedek rendszámot.
  • 1950-től 1967-ig a segédmotoros kerékpárok (kerékpárra szerelt motorral rendelkező járművek) hasonló rendszámot használtak, de ezeken a sorozatszám csak számokból állt.

Katonai rendszámok

Személy- és teherszállító járművek rendszámai

1990-es sorozat

BH*61713

Méretei megfelelnek az európai szabványnak: 520 mm * 120 mm; bár a kétsoros változat kis mértékben eltér attól: 300 mm * 200 mm (nem EU-s sorozat mérete: 270 mm * 200 mm); motorkerékpárokon: 2002 november előtt: 270 mm * 200 mm, 2003. 11.-2005.03.: 250 mm * 200 mm, 2005 áprilistól: 210 mm * 170 mm.

Formátum: fényvisszaverős fehér alapon fekete karakterek, keret nélkül; latin betűs írás; kódolás: € BH*&&&&9 (BH = Bundesheer “Szövetségi erő”); sorozatszámok növekedési sorrendje: alapesetben 54321; a betűk és a számok között az ország címere; 2002-től a bal szélén egy 40 mm széles függőleges kék sávban felül az Európai Unió zászlaja, alatta fehérrel az A felirat található. A rendszám alsó és felső szélén vékony piros-fehér-piros csík húzódik.

1947-es sorozat

BH 25   BH 99,750

Méretei: elöl: 380 mm * 110 mm (4-karakteres sorszámig: 300 mm * 100 mm), hátul: egysoros: 460 mm * 140 mm (4-karakteres sorszámig: 380 mm * 140 mm), kétsoros: 250 mm * 240 mm; motorkerékpárokon: elöl: 300 mm * 90 mm, hátul: 200 mm * 220 mm.

Formátum: kék alapon fehér karakterek, keret nélkül; latin betűs írás; kódolás: BH &&&&9 (BH = Bundesheer “Szövetségi erő”); sorozatszámok növekedési sorrendje: alapesetben 54321.

Megjegyzések: A kereskedői rendszámok kék alapszínűek.

Harcjárművek rendszámai

2008-as sorozat

* 66 204-D

Méretei változóak.

Formátum: fehér alapon fekete karakterek, keret nélkül; latin betűs írás; kódolás: *99999-K; sorozatszámok növekedési sorrendje: alapesetben 54321. A sorozatszámot követő betű az adott jármű típusára utal (erről sajnos nincs információm). A rendszám elején az osztrák zászló látható. Ezeket a rendszámokat általában közvetlenül a járművekre festik.

1947-es sorozat

01100-S

Méretei változóak.

Formátum: fekete alapon fehér karakterek, keret nélkül; latin betűs írás; kódolás: *99999-K; sorozatszámok növekedési sorrendje: alapesetben 54321. A sorozatszámot követő betű az adott jármű típusára utal (erről sajnos nincs információm). A rendszám elején az osztrák zászló látható. Ezeket a rendszámokat általában közvetlenül a járművekre festik.