Navigáció: Főoldal | Rendszámok | Európa | Ausztria
Ausztria - Österreich (A)
Ausztriában a rendszámokat állami szerv készíti és adja ki.
Standard rendszámok
Jelenleg az országban kétféle rendszám van forgalomban, bár a régi típusú, 1947-es sorozatból már igen keveset lehet találni.
1990-es sorozat
Személyre szabott rendszám:
Méretei megfelelnek az európai szabványnak: 520 mm * 120 mm; bár a kétsoros változat kis mértékben eltér attól: 200 mm * 300 mm (nem EU-s sorozat mérete: 270 mm * 200 mm); motorkerékpárokon: 2002 november előtt: 270 mm * 200 mm, 2003. 11.-2005.03.: 200 mm * 250 mm, 2005 áprilistól: 210 mm * 170 mm.
Formátum: fényvisszaverős fehér alapon fekete karakterek, keret nélkül; latin betűs írás; kódolás: a standard formátum € T*999AA vagy € TT*999AA (területkódok itt), de a sorozatszám helyén gyakorlatilag maximum hat karakterig bármi állhat; sorozatszámok növekedési sorrendje: alapesetben 32154; a területkód és a számok között a szövetségi tartomány címere, alatta a teljes neve kapott helyet; 2002-től a bal szélén egy 40 mm széles függőleges kék sávban felül az Európai Unió zászlaja, alatta fehérrel az A felirat található. A rendszám alsó és felső szélén vékony piros-fehér-piros csík húzódik.
Megjegyzések:
- A rendszámok fémből készülnek.
- Kétsoros rendszámoknál a felső sorban található az Euroband, a területkód és a címer, a sorozatszám a második sorba kerül.
- A rendszámokon nem használják a Q, Ä, Ö, Ü betűket, valamint a sorozatszámok első eleme nem lehet 0 (nulla).
- Lehetőség van úgynevezett váltórendszámot (Wechselkennzeichen) igényelni, amelyet maximum három, ugyanabba a kategóriába tartozó járművön lehet használni. A használt járművekre az általános szabályok vonatkoznak, azzal a két plusz kikötéssel, hogy a kiválasztott három jármű közül egyszerre csak egy használható, valamint azok a járművek, amelyeken éppen nincs rajta ez a fajta rendszám, nem parkolhatnak közterületen.
- Szövetségi jellegű rendszámok esetén a szövetségi tartomány címere helyén az ország címere áll.
- A sorozatszámok helyére választható maximum 6 karakteres (a Q betű nem használható és az utolsó karakternek számnak kell lennie, valamint az első számjegy nem lehet 0 (nulla)) saját szöveg is. Az így megvásárolt (245 €) rendszámok 15 évig használhatóak, azután újra kell regisztrálni őket. Az ilyen személyre szabott rendszámok nem adhatók tovább, az első bejegyeztetőjük tulajdona marad 15 évig.
- 2000 előtt az egyes önkormányzatok adták ki a rendszámokat, ezért a sorozatszámok formátuma igen változatos volt. 2000-től a biztosítótársaságok adják a rendszámokat, ekkortól lett egységes (Bécs és Innsbruck kivételével) a sorozatszám, mégpedig három szám - két betű (T*999AA) formátum használatával.
- Bécs, és néhány nagyobb város rendszámain található különleges jelölések (formátum: W*&&&9 XX, a hol az XX helyén a következő kódok állhatnak):
- A – kiemelt szervezetek (önkormányzatok, Vöröskereszt, stb.)
- BB – Bundesbahnen (Szövetségi Vasút, csak bécsi rendszámmal – 2004-től, előtte önálló kódja volt)
- BE – Bestattung (Temetkezés)
- BF – Berufsfeuerwehr (Hivatásos Tűzoltóság)
- BFG – Berufsfeuerwehr Graz (Grazi Hivatásos Tűzoltóság)
- BH – Bezirkshauptmannschaft (kerületi vezetők)
- EW – Elektrizitätswerk (Elektromos Művek)
- FF – Freiwillige Feuerwehr (Önkéntes Tűzoltóság)
- FW – Feuerwehr (Tűzoltóság)
- GE – Gemeindeeigene Fahrzeuge (Községi tulajdonú járművek)
- GT – Gewerbliche Gütertransport (Kereskedelmi áruszállítás)
- GW – Gaswerk (Gázművek)
- KT – Gewerbliche Kleintransport (Kiscsomag-szállítás)
- LO – Linienomnibus (Helyi tömegközlekedés)
- LR – Landesregierung (Alsó-Ausztriai helyi kormányzat)
- LV – Landesverwaltung (Tartományi vezetés)
- MA – Fahrzeug eines Magistrates (Városi Önkormányzat)
- MW – Mietwagen (Bérautó/busz sofőrrel)
- RD – Rettungdienst (Mentőszolgálat)
- RK – Rotes Kreuz (Vöröskereszt)
- T – Taxi
- TX – Taxi
- VB – Verkehrsbetriebe (Közlekedésfelügyelet Bécsben)
- Egyes munkagépek, ezek pótkocsijai közlekedhetnek rendszám nélkül is, de maximum 10 km/h-s sebességgel, amit a járművön jelezni kell egy fehér körbe írt fekete “10”-es számmal is. A közúti közlekedéshez azonban ezeknek a járműveknek is engedélyre van szükségük.
1947-es sorozat
Méretei: elöl: 380 mm * 110 mm (4-karakteres sorszámig: 300 mm * 100 mm), hátul: egysoros: 460 mm * 140 mm (4-karakteres sorszámig: 380 mm * 140 mm), kétsoros: 250 mm * 240 mm; motorkerékpárokon: elöl: 300 mm * 90 mm, hátul: 200 mm * 220 mm.
Formátum: fekete alapon fehér karakterek, keret nélkül; latin betűs írás; kódolás: T &&&.&&9 (területkódok itt); sorozatszámok növekedési sorrendje: alapesetben 654321.
Megjegyzések:
- A pótkocsik rendszámán piros keret látható.
- 1973-tól egyes területeken a rendszámok magas száma miatt a hátulról harmadik számot lecserélték betűre, így a formátum T999.A99 lett. Az egyes területeken használt betűkről a kódlista ad bővebb információt.
- Az összetéveszthetőség miatt az O területkód után kötőjel áll.
- 1968-ig a motorkerékpárokon első rendszámot is használtak, mely az első kerék sárvédőjére volt szerelve és íves alakú volt. Oldalkocsikon az oldalkocsi elején is volt rendszám.
- 1969-ig a buszjáratok (Postbus, Bahnbus) bécsi rendszámokat használtak.
- 1977-tól a mopedek is rendszámot kaptak, mégpedig olyan motorrendszámokat, amelyeknek az alján egy narancssárga sáv volt látható. Méretei megegyeztek a motorkerékpárrendszámokkal.
1945-ös sorozat
Jelenleg már nem használhatók!
Méretei ismeretlenek.
Formátum: fekete alapon fehér karakterek, keret nélkül; latin betűs írás; kódolás: *&&&&&9*; sorozatszámok növekedési sorrendje: 654321; a bal oldalon az osztrák zászló, a jobb oldalon pedig az adott szövetségi tartomány címere látható.
Megjegyzések: Csak az orosz megszállási zónában (Wien, Niederösterreich, Burgenland, Oberösterreich) használták. A többi területen egészen 1947-ig a német birodalmi rendszámokat használták, a területjelölő betű(k) utáni felülpecsételéssel, amely egy vörös birodalmi sas (Reichsadler) volt.
1939-es sorozat
Ebben az időszakban (a német Anschluss alatt) a német birodalmi rendszámokat használták. Részletes információkat lásd ott! Jelenleg már nem használhatók!
1930-as sorozat
Jelenleg már nem használhatók!
Méretei változóak.
Formátum: fekete alapon fehér karakterek, keret nélkül; latin betűs írás; kódolás: T &&&,&&9; sorozatszámok növekedési sorrendje: 654,321. A területkód és a sorozatszám között a rendszámba nyomva megtalálható a kiadó hatóság pecsétje is.
Megjegyzések:
- Az alábbi területkódokat használták:
- A – Bundespolizeidirektion Wien (Bécs)
- B – Niederösterreich (Alsó-Ausztria)
- C – Oberösterreich (Felső-Ausztria – Linz nélkül)
- D – Salzburg
- E – Tirol
- F – Kärnten (Karintia)
- H – Steiermark (Stájerország – Graz nélkül)
- K – Bundespolizeidirektion Graz
- L – Bundespolizeidirektion Linz
- M – Burgenland
- V – Bundespolizeidirektion Wien (Bécs)
- W – Vorarlberg
- Szövetségi kezelésben lévő járműveken a következő kódok is megtalálhatók voltak:
- BP – Bundespost (Szövetségi Posta)
- ÖB – Österreichisches Bundesbahn (Osztrák Szövetségi Vasút)
1905-ös sorozat
1918-tól az Osztrák-Magyar Monarchiában használt rendszámok maradtak forgalomban, egészen 1930-ig. Ezekről a rendszámokról részletesen itt! Jelenleg már nem használhatók!
Szövetségi rendszámok
1990-es szövetségi adminisztrációs szervek rendszámai
Méretei megfelelnek az európai szabványnak: 520 mm * 120 mm; bár a kétsoros változat kis mértékben eltér attól: 300 mm * 200 mm (nem EU-s sorozat mérete: 270 mm * 200 mm); motorkerékpárokon: 2002 november előtt: 270 mm * 200 mm, 2003. 11.-2005.03.: 250 mm * 200 mm, 2005 áprilistól: 210 mm * 170 mm.
Formátum: fényvisszaverős fehér alapon fekete karakterek, keret nélkül; latin betűs írás; kódolás: € KK*&&&&9 (kódok itt); sorozatszámok növekedési sorrendje: alapesetben 54321; a kód és a számok között az ország címere; 2002-től a bal szélén egy 40 mm széles függőleges kék sávban felül az Európai Unió zászlaja, alatta fehérrel az A felirat található. A rendszám alsó és felső szélén vékony piros-fehér-piros csík húzódik.
1990-es szövetségi rendőrség rendszámai
Méretei megfelelnek az európai szabványnak: 520 mm * 120 mm; bár a kétsoros változat kis mértékben eltér attól: 300 mm * 200 mm (nem EU-s sorozat mérete: 270 mm * 200 mm); motorkerékpárokon: 2002 november előtt: 270 mm * 200 mm, 2003. 11.-2005.03.: 250 mm * 200 mm, 2005 áprilistól: 210 mm * 170 mm.
Formátum: fényvisszaverős fehér alapon fekete karakterek, keret nélkül; latin betűs írás; kódolás: € BP*09999; sorozatszámok növekedési sorrendje: alapesetben 4321; a kód és a számok között az ország címere; 2002-től a bal szélén egy 40 mm széles függőleges kék sávban felül az Európai Unió zászlaja, alatta fehérrel az A felirat található. A rendszám alsó és felső szélén vékony piros-fehér-piros csík húzódik.
Megjegyzések:
- A sorozatszám első számjegye az akcióközpontot jelöli, a következő jelentéssel: 1 – Burgenland, 2 – Kärnten, 3 – Niederösterreich, 4 – Oberösterreich, 5 – Salzburgerland, 6 – Steiermark, 7 – Tirol, 8 – Vorarlberg, 9 – Wien.
- 2005. június 31.-ig különálló szervezet volt a Rendőrség (Bundespolizei) és a Csendőrség (Bundesgendarmerie). A két szervezet külön rendszámkódot használt, a rendőrség a BP-t, a csendőrség a BG-t. Ezeken a rendszámokon a sorozatszám még maximum négyjegyű volt, nem jelölt területet.
1947-es sorozat
Méretei: elöl: 380 mm * 110 mm (4-karakteres sorszámig: 300 mm * 100 mm), hátul: egysoros: 460 mm * 140 mm (4-karakteres sorszámig: 380 mm * 140 mm), kétsoros: 250 mm * 240 mm; motorkerékpárokon: elöl: 300 mm * 90 mm, hátul: 200 mm * 220 mm.
Formátum: fekete alapon fehér karakterek, keret nélkül; latin betűs írás; kódolás: KK &&&.&&9 (szervezetkódok itt); sorozatszámok növekedési sorrendje: alapesetben 654321.
Megjegyzések:
- A pótkocsik rendszámán piros keret látható.
- 1968-ig a motorkerékpárokon első rendszámot is használtak, mely az első kerék sárvédőjére volt szerelve és íves alakú volt.
- 1969-ig a buszjáratok (Postbus, Bahnbus) bécsi rendszámokat használtak.
- 1947 előtt nem különböztették meg a szövetségi járműveket.
Tartományi adminisztrációs szervek rendszámai
Méretei megfelelnek az európai szabványnak: 520 mm * 120 mm; bár a kétsoros változat kis mértékben eltér attól: 300 mm * 200 mm (nem EU-s sorozat mérete: 270 mm * 200 mm); motorkerékpárokon: 2002 november előtt: 270 mm * 200 mm, 2003. 11.-2005.03.: 250 mm * 200 mm, 2005 áprilistól: 210 mm * 170 mm.
Formátum: fényvisszaverős fehér alapon fekete karakterek, keret nélkül; latin betűs írás; kódolás: € T*&&&&9 (kódok itt); sorozatszámok növekedési sorrendje: alapesetben 54321; a kód és a számok között az ország címere; 2002-től a bal szélén egy 40 mm széles függőleges kék sávban felül az Európai Unió zászlaja, alatta fehérrel az A felirat található. A rendszám alsó és felső szélén vékony piros-fehér-piros csík húzódik.
Megjegyzések: 1990 előtt normál rendszámokat használtak az ilyen járműveken.
Diplomáciai rendszámok
1990-es sorozat
Méretei megfelelnek az európai szabványnak: 520 mm * 120 mm; bár a kétsoros változat kis mértékben eltér attól: 300 mm * 200 mm (nem EU-s sorozat mérete: 270 mm * 200 mm); motorkerékpárokon: 2002 november előtt: 270 mm * 200 mm, 2003. 11.-2005.03.: 250 mm * 200 mm, 2005 áprilistól: 210 mm * 170 mm.
Formátum: fényvisszaverős fehér alapon fekete karakterek, keret nélkül; latin betűs írás; kódolás: € TT-£££999 (területkódok itt, országkódok itt); sorozatszámok növekedési sorrendje: alapesetben 321; 2002-től a bal szélén egy 40 mm széles függőleges kék sávban felül az Európai Unió zászlaja, alatta fehérrel az A felirat található. A rendszám alsó és felső szélén vékony piros-fehér-piros csík húzódik.
1947-es sorozat
Méretei: elöl: 380 mm * 110 mm (4-karakteres sorszámig: 300 mm * 100 mm), hátul: egysoros: 460 mm * 140 mm (4-karakteres sorszámig: 380 mm * 140 mm), kétsoros: 250 mm * 240 mm; motorkerékpárokon: elöl: 300 mm * 90 mm, hátul: 200 mm * 220 mm.
Formátum: fekete alapon fehér karakterek, fehér vagy ezüst keret; latin betűs írás; kódolás: TT-&&&9 (területkódok itt); sorozatszámok növekedési sorrendje: 4321.
Megjegyzések: 1947 előtt nem különböztették meg a diplomáciai járműveket.
Kereskedői rendszámok
Járműkereskedők és gépjárműjavító cégek kaphatják ezt a rendszámot ideiglenes járműhasználatra.
1990-es sorozat
Méretei megfelelnek az európai szabványnak: 520 mm * 120 mm; bár a kétsoros változat kis mértékben eltér attól: 300 mm * 200 mm (nem EU-s sorozat mérete: 270 mm * 200 mm); motorkerékpárokon: 2002 november előtt: 270 mm * 200 mm, 2003. 11.-2005.03.: 250 mm * 200 mm, 2005 áprilistól: 210 mm * 170 mm.
Formátum: világoskék alapon fehér karakterek, keret nélkül; latin betűs írás; kódolás: T*9$$$A vagy TT*9$$$A (területkódok itt), de a sorozatszám gyakorlatilag bármilyen formátumú lehet, maximum 5 karakteres hosszban; sorozatszámok növekedési sorrendje: alapesetben 32154; a területkód és a számok között a szövetségi tartomány címere, alatta a teljes neve kapott helyet.
Megjegyzések:
- Csak Ausztriában használhatók. Kivéve: Magyarországon és Németországban, ha normál okmányokkal rendelkezik; Liechtensteinben külön biztosítással; Svájcban és Olaszországban korlátozás nélkül használható.
- Csak cégek kaphatják, magánjellegű próbautakra nem használható.
- A járműkereskedő maximum 72 órára adhatja át az ilyen rendszámmal ellátott járművet a leendő vevőnek.
1947-es sorozat
Méretei: elöl: 380 mm * 110 mm (4-karakteres sorszámig: 300 mm * 100 mm), hátul: egysoros: 460 mm * 140 mm (4-karakteres sorszámig: 380 mm * 140 mm), kétsoros: 250 mm * 240 mm; motorkerékpárokon: elöl: 300 mm * 90 mm, hátul: 200 mm * 220 mm.
Formátum: világoskék alapon fehér karakterek, keret nélkül; latin betűs írás; kódolás: T &&&.&&9 (területkódok itt); sorozatszámok növekedési sorrendje: alapesetben 654321.
Megjegyzések:
- A pótkocsik rendszámán piros keret látható.
- 1973-tól egyes területeken a rendszámok magas száma miatt a hátulról harmadik számot lecserélték betűre, így a formátum T999.A99 lett. Az egyes területeken használt betűkről a kódlista ad bővebb információt.
- Az összetéveszthetőség miatt az O területkód után kötőjel áll.
- 1968-ig a motorkerékpárokon első rendszámot is használtak, mely az első kerék sárvédőjére volt szerelve és íves alakú volt. Oldalkocsikon az oldalkocsi elején is volt rendszám.
- 1977-tól a mopedek is rendszámot kaptak, mégpedig olyan motorrendszámokat, amelyeknek az alján egy narancssárga sáv volt látható. Méretei megegyeztek a motorkerékpárrendszámokkal.
- 1947 előtt nem különböztették meg a kereskedői kezelésű járműveket.
Külföldi állampolgárok járműveinek rendszámai
Ez a rendszám megfelel a más országoknál található vámmentes rendszámnak.
1990-es sorozat
Méretei megfelelnek az európai szabványnak: 520 mm * 120 mm; bár a kétsoros változat kis mértékben eltér attól: 300 mm * 200 mm (nem EU-s sorozat mérete: 270 mm * 200 mm); motorkerékpárokon: 2002 november előtt: 270 mm * 200 mm, 2003. 11.-2005.03.: 250 mm * 200 mm, 2005 áprilistól: 210 mm * 170 mm.
Formátum: világoskék alapon fehér karakterek, keret nélkül; latin betűs írás; kódolás: T*9$$$AD vagy TT*9$$$AD (területkódok itt), de a sorozatszám gyakorlatilag bármilyen formátumú lehet, maximum 5 karakteres hosszban; sorozatszámok növekedési sorrendje: alapesetben 32154; a területkód és a számok között a szövetségi tartomány címere, alatta a teljes neve kapott helyet; a rendszám jobb szélén piros alapon fehérrel írva a kiadás évének utolsó két számjegye látható.
Megjegyzés: Nem osztrák állampolgárok, illetve külföldi cégek képviselői kaphatják ezeket a rendszámokat, melynek érvényessége maximum egy év lehet.
1947-es sorozat
Méretei: elöl: 380 mm * 110 mm (4-karakteres sorszámig: 300 mm * 100 mm), hátul: egysoros: 460 mm * 140 mm (4-karakteres sorszámig: 380 mm * 140 mm), kétsoros: 250 mm * 240 mm; motorkerékpárokon: elöl: 300 mm * 90 mm, hátul: 200 mm * 220 mm.
Formátum: világoskék alapon fehér karakterek, fehér keret; latin betűs írás; kódolás: T &&&.&&9|D (területkódok itt); sorozatszámok növekedési sorrendje: alapesetben 654321; a rendszám jobb szélén piros alapon fehérrel írva a kiadás évének utolsó két számjegye látható.
Megjegyzések:
- A pótkocsik rendszámán piros keret látható.
- 1973-tól egyes területeken a rendszámok magas száma miatt a hátulról harmadik számot lecserélték betűre, így a formátum T999.A99 lett. Az egyes területeken használt betűkről a kódlista ad bővebb információt.
- Az összetéveszthetőség miatt az O területkód után kötőjel áll.
- 1968-ig a motorkerékpárokon első rendszámot is használtak, mely az első kerék sárvédőjére volt szerelve és íves alakú volt. Oldalkocsikon az oldalkocsi elején is volt rendszám.
- 1977-tól a mopedek is rendszámot kaptak, mégpedig olyan motorrendszámokat, amelyeknek az alján egy narancssárga sáv volt látható. Méretei megegyeztek a motorkerékpárrendszámokkal.
- 1947 előtt nem különböztették meg ezeket a járműveket.
Ideiglenes rendszámok
1990-es sorozat
Méretei megfelelnek az európai szabványnak: 520 mm * 120 mm; bár a kétsoros változat kis mértékben eltér attól: 300 mm * 200 mm (nem EU-s sorozat mérete: 270 mm * 200 mm); motorkerékpárokon: 2002 november előtt: 270 mm * 200 mm, 2003. 11.-2005.03.: 250 mm * 200 mm, 2005 áprilistól: 210 mm * 170 mm.
Formátum: zöld alapon fehér karakterek, keret nélkül; latin betűs írás; kódolás: T*9$$$A* vagy TT*9$$$A* (területkódok itt), de a sorozatszám gyakorlatilag bármilyen formátumú lehet, maximum 5 karakteres hosszban; sorozatszámok növekedési sorrendje: alapesetben 32154; a területkód és a számok között a szövetségi tartomány címere, alatta a teljes neve kapott helyet. A rendszám jobb szélén egy érvényesítő matrica található, amely tartalmazza a rendszám érvényesség idejét. Közvetlenül a matrica felett a gültig bis, alatta a valid until (mindkettő “érvényes ...-ig” jelentésű) felirat látható.
Megjegyzés: 1992 előtt nem használtak érvényesítő matricát.
1947-es sorozat
Méretei: elöl: 380 mm * 110 mm (4-karakteres sorszámig: 300 mm * 100 mm), hátul: egysoros: 460 mm * 140 mm (4-karakteres sorszámig: 380 mm * 140 mm), kétsoros: 250 mm * 240 mm; motorkerékpárokon: elöl: 300 mm * 90 mm, hátul: 200 mm * 220 mm.
Formátum: világoszöld alapon fehér karakterek, keret nélkül; latin betűs írás; kódolás: T &&&.&&9 (területkódok itt); sorozatszámok növekedési sorrendje: alapesetben 654321.
Megjegyzések:
- A pótkocsik rendszámán piros keret látható.
- 1973-tól egyes területeken a rendszámok magas száma miatt a hátulról harmadik számot lecserélték betűre, így a formátum T999.A99 lett. Az egyes területeken használt betűkről a kódlista ad bővebb információt.
- Az összetéveszthetőség miatt az O területkód után kötőjel áll.
- 1968-ig a motorkerékpárokon első rendszámot is használtak, mely az első kerék sárvédőjére volt szerelve és íves alakú volt. Oldalkocsikon az oldalkocsi elején is volt rendszám.
- 1977-tól a mopedek is rendszámot kaptak, mégpedig olyan motorrendszámokat, amelyeknek az alján egy narancssárga sáv volt látható. Méretei megegyeztek a motorkerékpárrendszámokkal.
- 1947 előtt nem különböztették meg ezeket a járműveket.
Külföldi pótkocsi és ismétlőrendszámok
Méretei megfelelnek az európai szabványnak: 520 mm * 120 mm; bár a kétsoros változat kis mértékben eltér attól: 300 mm * 200 mm (nem EU-s sorozat mérete: 270 mm * 200 mm).
Formátum: piros alapon fehér karakterek, keret nélkül; latin betűs írás; kódolás: a standard formátum T*999AA vagy TT*999AA (területkódok itt), de a sorozatszám helyén gyakorlatilag maximum hat karakterig bármi állhat; sorozatszámok növekedési sorrendje: alapesetben 32154; a területkód és a számok között a szövetségi tartomány címere, alatta a teljes neve kapott helyet.
Megjegyzések: Kétféle esetben adják ki:
- Olyan külföldi tulajdonban lévő pótkocsi kapja, amelyet osztrák tulajdonú jármű vontat. Megegyezik a vontató jármű rendszámával.
- 2009-től ismétlőrendszámként is használatos, ha a jármű eredeti rendszáma nem látszik (pl. eltakarja egy kerékpárszállító bak). Takarás esetén használható ez a rendszám, vagy egyszerűen áthelyezhető az eredeti fehér rendszám is.
- 1990 előtt nem különböztették meg ezeket a járműveket.
Moped rendszámok
Méretei: 115 mm * 150 mm.
Formátum: vörös alapon fehér karakterek, fehér keret; latin betűs írás; kódolás: T-99/@@A vagy TT-99/@@A (területkódok itt); sorozatszámok növekedési sorrendje: alapesetben 21 543. A rendszám alakja ötszögletű, pajzshoz hasonló formájú.
Megjegyzés:
- Korai rendszámokon ettől eltérő formátumú sorozatszámok is lehetnek.
- 1990 előtt nem kaptak a mopedek rendszámot.
- 1950-től 1967-ig a segédmotoros kerékpárok (kerékpárra szerelt motorral rendelkező járművek) hasonló rendszámot használtak, de ezeken a sorozatszám csak számokból állt.
Katonai rendszámok
Személy- és teherszállító járművek rendszámai
1990-es sorozat
Méretei megfelelnek az európai szabványnak: 520 mm * 120 mm; bár a kétsoros változat kis mértékben eltér attól: 300 mm * 200 mm (nem EU-s sorozat mérete: 270 mm * 200 mm); motorkerékpárokon: 2002 november előtt: 270 mm * 200 mm, 2003. 11.-2005.03.: 250 mm * 200 mm, 2005 áprilistól: 210 mm * 170 mm.
Formátum: fényvisszaverős fehér alapon fekete karakterek, keret nélkül; latin betűs írás; kódolás: € BH*&&&&9 (BH = Bundesheer “Szövetségi erő”); sorozatszámok növekedési sorrendje: alapesetben 54321; a betűk és a számok között az ország címere; 2002-től a bal szélén egy 40 mm széles függőleges kék sávban felül az Európai Unió zászlaja, alatta fehérrel az A felirat található. A rendszám alsó és felső szélén vékony piros-fehér-piros csík húzódik.
1947-es sorozat
Méretei: elöl: 380 mm * 110 mm (4-karakteres sorszámig: 300 mm * 100 mm), hátul: egysoros: 460 mm * 140 mm (4-karakteres sorszámig: 380 mm * 140 mm), kétsoros: 250 mm * 240 mm; motorkerékpárokon: elöl: 300 mm * 90 mm, hátul: 200 mm * 220 mm.
Formátum: kék alapon fehér karakterek, keret nélkül; latin betűs írás; kódolás: BH &&&&9 (BH = Bundesheer “Szövetségi erő”); sorozatszámok növekedési sorrendje: alapesetben 54321.
Megjegyzések: A kereskedői rendszámok kék alapszínűek.
Harcjárművek rendszámai
2008-as sorozat
Méretei változóak.
Formátum: fehér alapon fekete karakterek, keret nélkül; latin betűs írás; kódolás: *99999-K; sorozatszámok növekedési sorrendje: alapesetben 54321. A sorozatszámot követő betű az adott jármű típusára utal (erről sajnos nincs információm). A rendszám elején az osztrák zászló látható. Ezeket a rendszámokat általában közvetlenül a járművekre festik.
1947-es sorozat
Méretei változóak.
Formátum: fekete alapon fehér karakterek, keret nélkül; latin betűs írás; kódolás: *99999-K; sorozatszámok növekedési sorrendje: alapesetben 54321. A sorozatszámot követő betű az adott jármű típusára utal (erről sajnos nincs információm). A rendszám elején az osztrák zászló látható. Ezeket a rendszámokat általában közvetlenül a járművekre festik.