2008-as sorozat
Méretei: a hátsó rendszám mérete: 325 mm * 105 mm, az első változó méretű (gyártótól függ).
Formátum: fényvisszaverős fehér alapon vörös karakterek, vörös keret; latin betűs írás; kódolás: 999-AAA; sorozatszámok növekedési sorrendje: 321-654.
Megjegyzések:
- Ezeken a rendszámokon nem használták az O betűt, valamint nem lehetett minden szám helyén 0.
- A betűk és a számok között az elválasztójel egy kötőjel volt, felette a kiadó logójával.
- A 2008. június 25. óta kiadott sorozatszám-formátumon a betűk nem alkothatják a következő kapcsolatokat: CDH, FDF, VLD (politikai pártok rövidítései), SEX, HOT, CUL (pikáns szavak), ARD, ZDF (német televíziók rövidítései), ZAT, HIV, GAY (egyéb nem kívánatos szavak, rövidítések).
- Az utolsó kiadott sorozat ebből a formátumból a CFQ volt.
- 2010-ig lehetőség volt 620 € értékben, saját szövegezésű rendszámot készíttetni. Ezek nem kezdődhetnek a fent felsorolt betűkkel, valamint nem szerepelhet bennük az EUR, a politikai pártok rövidítései, valamint a 000 (három nulla) felirat.
1973-as sorozat
Méretei: a hátsó rendszám mérete: 325 mm * 105 mm, az első változó méretű (gyártótól függ).
Formátum: fényvisszaverős fehér alapon vörös karakterek, vörös keret; latin betűs írás; kódolás: 1997-ig: AAA·999, 1997-től: AAA-999; sorozatszámok növekedési sorrendje: 654-321.
Megjegyzések:
- 1990-től fényvisszaverős alappal készült.
- Ezeken a rendszámokon 1999. augusztusig nem használták az I, az M, az O, a Q és a W betűket, valamint nem lehetett minden szám helyén 0.
- A betűk és a számok között az elválasztójel 1997-ig (a PZZ sorozatig) egy középső pont (·) volt, majd ennek szerepét átvette a kötőjel. 1999 augusztustól a kötőjel felett látható a kiadó logója is.
- 1998 és 1999 között újból kiadtak sok régi, már elhasznált kombinációt, még mielőtt az R-es sorozatot elkezdték volna, melyből az utolsó sorozat az RVJ volt.
- 1999 és 2008 között kiadták az összes olyan sorozatot, amely az eddig tiltott I, M, Q és a W betűket tartalmazta második, illetve harmadik betűként (első betűként ezek továbbra sem állhattak). A kimaradt sorozatok után az SSA-val kezdődő sorozattal folytatták, melyet egészen a YZZ-s sorozatig folytatták (W-s és Z-s sorozatok nem voltak).
- Ha a rendszám C-vel kezdődik, az adómentes jármű rendszámát jelöli;
- Ha a rendszám WW-vel kezdődik, az országúti segélyszolgálatot (Wacht op de Weg) jelöl;
- Ha a rendszám O-val kezdődik, az "Old Timer"-t jelöl (minimum 25 éves autó);
- Ha a rendszám TX-szel kezdődik, az taxit, a TXL bérelhető limousine-t jelöl;
- Ha a rendszám AVN, EVN vagy FVN betűkkel kezdődik, az NATO-s vagy ENSZ-es járművet jelöl.
- 2010-ig lehetőség volt 620 € értékben, saját szövegezésű rendszámot készíttetni. Ezek nem kezdődhetnek a fent felsorolt betűkkel, valamint nem szerepelhet bennük az EUR, a politikai pártok rövidítései, valamint a 000 (három nulla) felirat.
- A 2000-es években az első rendszámokon (mivel azt a tulajdonos készítteti el) gyakran megjelent az Euroband.
1962-es sorozat
Méretei: a hátsó rendszám mérete: 340 mm * 110 mm, az első változó méretű (gyártótól függ).
Formátum: fehér alapon vörös karakterek, vörös keret; latin betűs írás; kódolás: AA.999, 9.AA.99, 99.AA.9, 999.AA vagy A.999.A; sorozatszámok növekedési sorrendje: a számok 321, majd a betűk 54.
Megjegyzések:
- Ezeken a rendszámokon nem használták az I, az O és a Q betűket, az AA, a KK, az SS, a WC kapcsolatokat, az E-vel, az G-vel, az L-lel, az M-mel és P-vel kezdődő betűkapcsolatokat (ez utóbbiak régebben motorkerékpár-rendszámon voltak forgalomban), valamint nem lehetett minden szám helyén 0.
- A betűk és a számok között az elválasztójel egy pont volt.
- 2010-ig lehetőség volt 874 € értékben, saját szövegezésű rendszámot készíttetni. Ezek nem kezdődhetnek a fent felsorolt betűkkel, valamint nem szerepelhet bennük az EUR, a politikai pártok rövidítései, valamint a 000 (három nulla) felirat.
1953-as sorozat
Méretei: a hátsó rendszám mérete: 340 mm * 110 mm, az első változó méretű (gyártótól függ).
Formátum: fehér alapon vörös karakterek, vörös keret; latin betűs írás; kódolás: A.9999, 9.A.999, 99.A.99, 999.A.9 vagy 9999.A; sorozatszámok növekedési sorrendje: a számok 4321, majd a betű 5.
Megjegyzések:
- A 999.A.9-es és a 9999.A-s sorozatoknál a a P betű közszolgálati járművet jelölt
- Ezeken a rendszámokon nem használták az A, az I, az O, a P (kivéve az előbb jelzett esetet) és a Q betűket, valamint nem lehetett minden szám helyén 0.
- A betűk és a számok között az elválasztójel egy pont volt.
- 2010-ig lehetőség volt 874 € értékben, saját szövegezésű rendszámot készíttetni. Ezek nem kezdődhetnek a fent felsorolt betűkkel, valamint nem szerepelhet bennük az EUR, a politikai pártok rövidítései, valamint a 000 vagy 0000 (három vagy négy nulla) felirat.
1926-os sorozat
Méretei: változóak.
Formátum: fehér alapon vörös karakterek, általában vörös keret nélkül; latin betűs írás; kódolás: &&& &&9; sorozatszámok növekedési sorrendje: 654 321.
Megjegyzések:
- Már nem használható közúti forgalomban!
- A rendszámok nem festettek voltak, hanem tűzománc-technológiával készültek.
- Az 1 és 99 közötti sorszámokat a királyi család használta. Minél kisebb volt a szám, annál magasabb pozícióban állt a jármű tulajdonosa a családon belül.
- Az 1000 alatti sorozatszámok az ország szempontjából fontos személyeket jelöltek (magas rangú képviselők, stb.).
- A két hármas számcsoport között, a rendszám alján a kiadó hivatal pecsétje (fekete fehér címer, felül és alul az ország neve franciául és hollandul) volt látható. Rövidebb sorozatszámok esetén ez kerülhetett a számok elé is.
1919-es sorozat
Méretei: ismeretlen.
Formátum: sötétkék alapon fehér karakterek, keret nélkül; latin betűs írás; kódolás: 99999 vagy A-9999; sorozatszámok növekedési sorrendje: 54321. A rendszám alján egy aláhúzás látható, ami azonban nem teljes szélességű.
Megjegyzések:
- Már nem használható közúti forgalomban!
- A rendszámok nem festettek voltak, hanem tűzománc-technológiával készültek.
- A sorozatszámok kiadását a 25001-es számmal kezdték.
- Miután az öt számjegyű sorozatszámok kifutottak, az első szám helyét egy betű vette át, melyet kötőjellel kapcsolnak a számokhoz. Ennek a váltásnak az ideje ismeretlen.
1911-es sorozat
Méretei: változóak.
Formátum: fekete alapon fehér karakterek, keret nélkül; latin betűs írás; kódolás: &&&&9; sorozatszámok növekedési sorrendje: 54321. A rendszám alján egy aláhúzás látható, ami azonban nem teljes szélességű.
Megjegyzések:
- Már nem használható közúti forgalomban!
- A rendszámok nem festettek voltak, hanem tűzománc-technológiával készültek.
- A 20000 feletti sorozatoknál az alapszín világoskék volt.
- Ezt a sorozatot a 10000-től a 25000-ig terjedő intervallumból adták ki.
- Ettől a sorozattól kezdve csak a hátsó rendszámot adták ki központilag, az első elkészíttetése a tulajdonos feladata lett.
1899-es sorozat
Méretei: változóak.
Formátum: fehér alapon fekete karakterek, keret nélkül; latin betűs írás; kódolás: &&&&9; sorozatszámok növekedési sorrendje: 54321. A felső részen egy félkörívben a BELGIQUE felirat olvasható, alatta az akkori címer képe látható.
Megjegyzések:
- Már nem használható közúti forgalomban!
- A kezdő sorozatot egyszerűen a járműre festették. Később a rendszám mérete a sorozatszám hosszával együtt változott, nem festettek voltak, hanem tűzománc-technológiával készültek.
- A 10000-es sorszámtól kezdve a felirat betűtípusa megváltozott.
- Ezt a rendszámot a 25000-es sorozatszámig adták ki.
- A rendszámok mellett használtak egy tartományi rendszámot is, amely jelezte a járműadó rendezettségét. Ez a tábla tartományonként különböző volt.
Új típusú személyre szabott rendszámok
2014. március 31.-től adják ki ezeket a rendszámokat.
Méretei: megfelel az európai szabványnak, az egysoros: 520 mm * 110 mm, a kétsoros: 340 mm * 210 mm, motorkerékpárokon: 210 mm * 140 mm.
Formátum: fényvisszaverős fehér alapon rubintvörös karakterek, vörös keret; latin betűs írás; kódolás: € #######$. A rendszám bal szélén egy 40 mm széles függőleges kék sávban felül az Európai Unió zászlaja, alatta a B betű található.
Megjegyzések:
- Az Euroband és az első karakter között, az Eurobandtól kb. 25 mm-re a kiadó logója látható.
- A rendszám feliratai mindig középre igazítottak.
- Az elválasztójel csak kötőjel lehet.
- A rendszám maximum nyolc karaktert tartalmazhat, melybe beleszámít az esetleges kötőjel is.
- A nem szabványos oldtimer rendszámokra (azaz nem O-val klezdődő sorozatok) egy vörös alapon fehér OLD/TIMER feliratú matricát kell ragasztani jogi okok miatt.
- Minden személyre szabott rendszámnak legalább egy betűt tartalmaznia kell, ez alól egyetlen kivétel, az 1953 előtti sorozatok újragyártatása (ezek csak számokat tartalmaztak).
- Nem lehet olyan feliratot kérni, amely valamilyen más formátummal egybeesik (ilyenkor nem számítanak az elválasztók), kivéve, ha ez egy létező rendszám újragyártása (pl. nem kezdődhet a szöveg a CD karakterekkel, mert az ütközik a diplomáciai rendszámok formátumával; továbbá nem lehet a rendszám AAAA999, AAA9999, 9999AAA és 999AAAA formátumú – a kötőjel ebben az esetben sem számít).
- Ez a fajta rendszám 1000 €-ért kérhető. Már meglévő személyre szabott rendszám újragyártatása csak 30 €-ba kerül.
- Ennek a formátumnak az elindításával megszűnik a 9--cel kezdődő standard rendszámok kiadása.
Motorkerékpár rendszámok
2014-es sorozat
2014. októbere óta használják.
Méretei: 210 mm * 140 mm.
Formátum: fényvisszaverős fehér alapon rubintvörös karakterek, vörös keret; latin betűs írás; kódolás: M-AAA/€ 999; sorozatszámok növekedési sorrendje: 654-321. A rendszám második sorának bal szélén egy 40 mm széles függőleges kék sávban felül az Európai Unió zászlaja, alatta a B betű található.
Megjegyzések: 2010 és 2014 között standard rendszámokat használtak M kezdőbetűvel.
1958-as sorozat
Méretei 165 mm * 140 mm.
Formátum: sárga alapon fekete karakterek, fekete keret; latin betűs írás; kódolás: MAA/999 vagy WAA/999; sorozatszámok növekedési sorrendje: 54-321.
Megjegyzések:
- 1990-től fényvisszaverős alappal készült.
- Az első sorozat M-mel kezdődött, majd 2006 közepétől vezették be a W-t.
- Az 50 cm²-nél kisebb motorral vagy 45 km/h-s sebességnél kevesebbel haladni képes mopedek nem kaptak rendszámot.
- 2010-ig használták, akkor átvette a szerepét az akkoriban kiadott új standard sorozat (M betűvel kezdődő sorozatszámok).
1953-as sorozat
Méretei: 340 mm * 110 mm.
Formátum: sötétkék alapon fehér karakterek, keret nélkül; latin betűs írás; kódolás: AA.999, 9AA.99, 99.AA9 vagy 999.AA; sorozatszámok növekedési sorrendje: a számok 321, majd a betűk 54.
Megjegyzések:
- Már nem használható közúti forgalomban!
- A rendszámok időrendben E-vel, G-vel, L-lel, M-mel végül P-vel (bár ez utóbbi sosem került felhasználásra) kezdődtek.
1926-os sorozat
Méretei: változóak.
Formátum: sötétkék alapon fehér karakterek, keret nélkül; latin betűs írás; kódolás: &&&&&9; sorozatszámok növekedési sorrendje: 654321. A rendszám alsó szélén egy fehér csík látható.
Megjegyzések:
- Már nem használható közúti forgalomban!
- A rendszámok nem festettek voltak, hanem tűzománc-technológiával készültek.
- Ebben a sorozatban adtak ki első rendszámot is, amit az első kerék sárhányója fölé szereltek, hosszirányban.
- Az E betűvel kezdődő, és csak 5 számjegyből álló rendszámok közszolgálai használatú járműveket jelöltek (pl. posta, stb.).
1914-es sorozat
Méretei: változóak.
Formátum: fekete alapon fehér karakterek, keret nélkül; latin betűs írás; kódolás: A-999; sorozatszámok növekedési sorrendje: 4-321. A rendszám alján egy aláhúzás látható, ami azonban nem teljes szélességű.
Megjegyzések:
- Már nem használható közúti forgalomban!
- A rendszámok nem festettek voltak, hanem tűzománc-technológiával készültek.
- 1919-től – a standard rendszámoknak megfelelően – az alapszín sötétkékre változott.
1903-as sorozat
Méretei: változóak.
Formátum: fekete alapon fehér karakterek, fehér keret; latin betűs írás; kódolás: 9999 vagy A 999 vagy AA 99; sorozatszámok növekedési sorrendje: 4321.
Megjegyzések:
- Már nem használható közúti forgalomban!
- A rendszámok nem festettek voltak, hanem tűzománc-technológiával készültek.
- 1903 előtt a motorkerékpárokon is olyan rendszámokat használtak, mint a többi járművön.
- Először a csak számokat tartalmazó sorozatokat adták ki, majd az egy, aztán a kétbetűs sorozatok következtek.
Mopedek és microcarok rendszámai
2014. március 31.-től adják ki ezeket a rendszámokat. Addig az ilyen járművek nam kaptak semmilyen azonosítót.
Méretei: megfelel az európai szabványnak, az egysoros: 520 mm * 110 mm, a kétsoros: 340 mm * 210 mm, motorkerékpárokon: 210 mm * 140 mm.
Formátum: fényvisszaverős fehér alapon rubintvörös karakterek, vörös keret; latin betűs írás; kódolás: € S-KAA-999; a sorozatszámok növekedési sorrendje: 54-321. A rendszám bal szélén egy 40 mm széles függőleges kék sávban felül az Európai Unió zászlaja, alatta a B betű található.
Megjegyzések:
- A mopedek két kategóriába vannak sorolva: a maximum 25 km/h-s sebességgel haladni képes mopedek rendszámain a második betűkarakter A (ha ez kifutott: C), míg a többiekén B (ha ez kifutott: D).
- A microcarok rendszámain a második betűkarakter U (ha ez kifutott: V).
- Az első kötőjel felett látható a kiadó logója.
A királyi család rendszámai
Méretei: 340 mm * 110 mm.
Formátum: fényvisszaverős fehér alapon vörös karakterek, vörös keret; latin betűs írás; kódolás: &9; sorozatszámok növekedési sorrendje: 21.
Megjegyzések:
- A király járművének rendszáma mindig 1.
- Maximálisan kiadható sorszám a 99-es.
Kormányzati rendszámok
Méretei: 340 mm * 110 mm.
Formátum: fényvisszaverős fehér alapon vörös karakterek, vörös keret; latin betűs írás; kódolás: a jelenlegi sorozaton K.&&9; sorozatszámok növekedési sorrendje: a jelenlegi sorozaton 321.
Megjegyzések:
- A szövetségi adminisztráció járműveit A jelöli, használói:
- a szövetségi kormányzat tagjai
- az államminiszter
- a képviselőház elnöke
- főbírók
- tartományi kormányzók
- főbb állami és vallási vezetők
- A szövetségi parlament járműveit P jelöli, használói:
- a szenátus elnöke és tagjai
- a képviselőház tagjai
- a regionális parlamentek (Flandria, Vallónia és Brüsszel) elnökei és tagjai
- a német közösség elnöke és parlamentjének tagjai
- az Európai Parlament belga tagjai
- a szenátus kiszolgálására szolgáló járművek
- Az E a regionális és községi szolgálatok elnökeinek és tagjainak járműveit jelöli.
- Az elválasztójelek a kiadás évének megfelelő standard sorozatnál megismert elválasztójelek (lásd fent!).
Régiségek rendszámai
2014 októbere óta használják.
Méretei: megfelel az európai szabványnak, az egysoros: 520 mm * 110 mm, a kétsoros: 340 mm * 210 mm, motorkerékpárokon: 210 mm * 140 mm.
Formátum: fényvisszaverős fehér alapon rubintvörös karakterek, vörös keret; latin betűs írás; kódolás: € O-AAA-999; sorozatszámok növekedési sorrendje: 654-321. A rendszám bal szélén egy 40 mm széles függőleges kék sávban felül az Európai Unió zászlaja, alatta a B betű található.
Megjegyzések:
- A második betű az egyes járműtípusokat jelöli: M – motorkerékpár, Q – pótkocsi, S – moped. Ez utóbbinál a harmadik betű tovább bontja a járműcsoportot: A és C – A-osztályú moped (max. 25 km/h-s sebesség), B és D – B-osztályú moped (25 km/h feletti sebesség), U és V – microcar. Minden más betű normál járművet jelöl.
- A sorozat bevezetésével megszűnt a standard rendszámokon az O-s sorozat további kiadása.
Pótkocsik rendszámai
Olyan pótkocsik kapják, amelyek önsúlya 750 kg-nál (2001 előtt 500 kg-nál) több.
2014-es sorozat
2014. októbere óta használják.
Méretei: megfelel az európai szabványnak, az egysoros: 520 mm * 110 mm, a kétsoros: 340 mm * 210 mm, motorkerékpárokon: 210 mm * 140 mm.
Formátum: fényvisszaverős fehér alapon rubintvörös karakterek, vörös keret; latin betűs írás; kódolás: € Q-AAA-999; sorozatszámok növekedési sorrendje: 654-321. A rendszám bal szélén egy 40 mm széles függőleges kék sávban felül az Európai Unió zászlaja, alatta a B betű található.
Megjegyzések:
- 2010 és 2014 között standard rendszámokat használtak, melyeknek első betűkaraktere Q vagy U volt.
- A sorozat bevezetésével megszűnt a standard rendszámokon a Q-s és az U-s sorozat további kiadása.
2001-es sorozat
Méretei megfelelnek az európai szabványnak: 520 mm * 120 mm; a kétsoros: 340 mm * 220 mm.
Formátum: fényvisszaverős fehér alapon fekete karakterek, fekete keret; latin betűs írás; kódolás: € QAA-999; sorozatszámok növekedési sorrendje: 54-321. A bal szélén egy 40 mm széles függőleges kék sávban felül az Európai Unió zászlaja, alatta fehérrel az B felirat található.
Megjegyzések:
- A rendszámok mindig Q betűvel kezdődnek.
- 2001 után található néhány, ebben a formátumban újragyártott U-s sorozatú rendszám is. Ezek az előző sorozat hibás folytatásának tűnnek.
- 2010. november óta az új standard rendszámokat használták ezek helyett, melyeken az első betűkarakter Q vagy U volt.
1990-es sorozat
Méretei 340 mm * 110 mm.
Formátum: fényvisszaverős fehér alapon vörös karakterek, vörös keret; latin betűs írás; kódolás: UAA·999; sorozatszámok növekedési sorrendje: 54-321.
Megjegyzések:
- A rendszámok mindig U betűvel kezdődnek. Minden más paraméterében megegyezik az akkori standard rendszámok formátumával.
- A betűk és számok közötti elválasztójel a középső pont (·).
Taxik rendszámai
2014 októbere óta használják.
Méretei: megfelel az európai szabványnak, az egysoros: 520 mm * 110 mm, a kétsoros: 340 mm * 210 mm, motorkerékpárokon: 210 mm * 140 mm.
Formátum: fényvisszaverős fehér alapon rubintvörös karakterek, vörös keret; latin betűs írás; kódolás: € T-KAA-999; sorozatszámok növekedési sorrendje: 54-321. A rendszám bal szélén egy 40 mm széles függőleges kék sávban felül az Európai Unió zászlaja, alatta a B betű található.
Megjegyzések:
- A második betű a taxi jellegét jelöli: X – normál taxi, L – bérautó sofőrrel.
- Mopedekre is kérhető ilyen rendszám, ebben az esetben a harmadik betá fixen S, melyet a kategóriakód követ, ami lehet: A (max. 25 km/h-s sebesség), B (max. 45 km/h-s sebesség), U (microcar normál egysoros rendszámmal), Y (microcar kétsoros rendszámmal) és Z (microcar motorkerékpár-rendszámmal).
- Mopedek esetén, ha a jelenlegi sorozat kifut, inverz sorrenben fojtatják (T-999-XSA vagy T-999-XSBA).
Kereskedői rendszámok
2014-es sorozat
2014. októbere óta használják.
Méretei: megfelel az európai szabványnak, az egysoros: 520 mm * 110 mm, a kétsoros: 340 mm * 210 mm, motorkerékpárokon: 210 mm * 140 mm.
Formátum: fényvisszaverős fehér alapon zöld karakterek, zöld keret; latin betűs írás; kódolás: € ZK-DD-AAA; sorozatszámok növekedési sorrendje: 321. A rendszám bal szélén egy 40 mm széles függőleges kék sávban felül az Európai Unió zászlaja, alatta a B betű található.
Megjegyzések:
- Csak kereskedők használhatják (pl. vevői próbautakra, stb.) olyan járműveken, amik a kereskedő tulajdona. Nem használható technikai tesztutakra, valamint versenycélokra.
- A következő formátumokban létezik:
- ZA-99-AAA – ZA-99-VZZ — gépjárművek egysoros rendszámmal
- ZA-99-WAA – ZA-99-XZZ — gépjárművek kétsoros rendszámmal
- ZA-99-YAA – ZA-99-ZZZ — gépjárművek motorkerékpár-rendszámmal
- ZM-99-AAA – ZM-99-ZZZ — motorkerékpárok (csak motorkerékpár méretben!)
- ZQ-99-AAA – ZQ-99-XZZ — pótkocsik egysoros rendszámmal
- ZQ-99-YAA – ZQ-99-YZZ — pótkocsik kétsoros rendszámmal
- ZQ-99-ZAA – ZQ-99-ZZZ — pótkocsik motorkerékpár-rendszámmal
- ZS-99-AAA – ZS-99-VZZ — mopedek egysoros rendszámmal
- ZS-99-WAA – ZS-99-XZZ — mopedek kétsoros rendszámmal
- ZS-99-YAA – ZS-99-ZZZ — mopedek motorkerékpár-rendszámmal
- A két szám az érvényesség évének utolsó két számjegye.
2010-es sorozat
Méretei megfelelnek az európai szabványnak: 520 mm * 120 mm; a kétsoros: 340 mm * 220 mm.
Formátum: fényvisszaverős fehér alapon zöld karakterek, zöld keret; latin betűs írás; kódolás: € 9-ZAA-999; sorozatszámok növekedési sorrendje: 54-321. A második kötőjel felett az érvényesség évének utolsó két számjegye látható, inverz színekkel. A bal szélén egy 40 mm széles függőleges kék sávban felül az Európai Unió zászlaja, alatta fehérrel az B felirat található.
Megjegyzések:
- Az első számkarakter része a sorozatszámnak, de azt is jelzi, hogy az adott rendszám milyen osztályú: 1 - 7: normál standard rendszámok, 8: nemzetközi szervezetek rendszámai (nem használták), 9 - személyre szabott rendszámok.
- Ha a második betű M, akkor az motorkerékpárt, Q, akkor az pótkocsit jelöl.
1997-es sorozat
Méretei megfelelnek az európai szabványnak: 520 mm * 120 mm; a kétsoros: 340 mm * 220 mm.
Formátum: fényvisszaverős fehér alapon zöld karakterek, zöld keret; latin betűs írás; kódolás: € ZAA-999 D; sorozatszámok növekedési sorrendje: 54-321. A bal szélén egy 40 mm széles függőleges kék sávban felül az Európai Unió zászlaja, alatta fehérrel az B felirat található.
Megjegyzések:
- Az elválasztójel eredetileg egy középső pont (·) volt, amit 2002-ben kötőjelre váltottak, ami felett már a kiadó logója is látható.
- A rendszám jobb szélén egy matrica látható, amelyen az érvényesség évének utolsó két számjegye látható inverz színnel. Motorkerékpár-rendszámokon ez az Euroband felett látható.
- A második betű a jármű típusát jelölheti: M, W - motorkerékpár, U, Q - pótkocsi.
1996-os sorozat
Méretei 340 mm * 110 mm.
Formátum: fényvisszaverős fehér alapon zöld karakterek, zöld keret; latin betűs írás; kódolás: ZAA·999; sorozatszámok növekedési sorrendje: 54-321.
Megjegyzések: Az elválasztójel egy középső pont (·) volt.
1990-es sorozat
Méretei 340 mm * 110 mm.
Formátum: fényvisszaverős fehér alapon vörös karakterek, vörös keret; latin betűs írás; kódolás: ZAA·999; sorozatszámok növekedési sorrendje: 54-321.
Megjegyzések: Az elválasztójel egy középső pont (·) volt.
1953-as sorozat
Méretei 340 mm * 110 mm.
Formátum: okkersárga alapon fekete karakterek, fekete keret; latin betűs írás; kódolás: 99.999; sorozatszámok növekedési sorrendje: 54-321.
Megjegyzések: Csak a 10000 és a 25000 közötti sorozatszámokat adták ki.
1926-os sorozat
Méretei: változóak.
Formátum: sárga alapon fekete karakterek, keret nélkül; latin betűs írás; kódolás: &&&9; sorozatszámok növekedési sorrendje: 4321. A rendszám alján egy fekete csík látható.
Megjegyzések: 1926 előtt nem különböztették meg a kereskedői rendszámokat.
Próbarendszámok
2014. októbere óta használják.
Méretei: megfelel az európai szabványnak, az egysoros: 520 mm * 110 mm, a kétsoros: 340 mm * 210 mm, motorkerékpárokon: 210 mm * 140 mm.
Formátum: fényvisszaverős fehér alapon zöld karakterek, zöld keret; latin betűs írás; kódolás: € YK-DD-AAA; sorozatszámok növekedési sorrendje: 321. A rendszám bal szélén egy 40 mm széles függőleges kék sávban felül az Európai Unió zászlaja, alatta a B betű található.
Megjegyzések:
- Csak speciális utakra vehető igénybe (pl. gyártótól a vámszervekig, átépítés utáni tesztutakra, műszaki vizsgahelyekre és vissza, stb.).
- A második betű a jármű jellegét jelöli: A – személy- és tehergépjárművek, E – biztonsági felszereléseket gyártő cégek próbajárművei, M – Motorkerékpárok, O – múzeumok próbajárművei (oldtimerek), P – rendőrségi próbajárművek, Q – pótkocsik, R – egyetemi kutatóintézetek próbajárművei, S – mopedek, T – vámügynökségek próbajárművei, Y – katonai szervezetek (SHAPE, NATO, stb.) próbajárművei.
- A két szám az érvényesség évének utolsó két számjegye.
2010-es sorozat
Méretei megfelelnek az európai szabványnak: 520 mm * 120 mm; a kétsoros: 340 mm * 220 mm.
Formátum: fényvisszaverős fehér alapon zöld karakterek, zöld keret; latin betűs írás; kódolás: € 9-ZZA-999; sorozatszámok növekedési sorrendje: 5-4-321. A második kötőjel felett az érvényesség évének utolsó két számjegye látható, inverz színekkel. A bal szélén egy 40 mm széles függőleges kék sávban felül az Európai Unió zászlaja, alatta fehérrel az B felirat található.
Megjegyzések: Az első számkarakter része a sorozatszámnak, de azt is jelzi, hogy az adott rendszám milyen osztályú: 1 - 7: normál standard rendszámok, 8: nemzetközi szervezetek rendszámai (nem használták), 9 - személyre szabott rendszámok.
2008-as sorozat
Méretei megfelelnek az európai szabványnak: 520 mm * 120 mm; a kétsoros: 340 mm * 220 mm.
Formátum: fényvisszaverős fehér alapon zöld karakterek, zöld keret; latin betűs írás; kódolás: € 999-ZZA D; sorozatszámok növekedési sorrendje: 321-4. A bal szélén egy 40 mm széles függőleges kék sávban felül az Európai Unió zászlaja, alatta fehérrel az B felirat található.
Megjegyzések:
- Az elválasztójel egy kötőjel, ami felett már a kiadó logója is látható.
- A rendszám jobb szélén egy matrica látható, amelyen az érvényesség évének utolsó két számjegye látható inverz színnel. Motorkerékpár-rendszámokon ez az Euroband felett látható.
- A harmadik betű a jármű típusát jelölheti: M, W - motorkerékpár, U, Q - pótkocsi.
- Csak a következő sorozatokat adták ki: ZZA, ZZB, ZZC; ZZM, ZZU.
1997-es sorozat
Méretei megfelelnek az európai szabványnak: 520 mm * 120 mm; a kétsoros: 340 mm * 220 mm.
Formátum: fényvisszaverős fehér alapon zöld karakterek, zöld keret; latin betűs írás; kódolás: € ZZA-999 D; sorozatszámok növekedési sorrendje: 4-321. A bal szélén egy 40 mm széles függőleges kék sávban felül az Európai Unió zászlaja, alatta fehérrel az B felirat található.
Megjegyzések:
- Az elválasztójel eredetileg egy középső pont (·) volt, amit 2002-ben kötőjelre váltottak, ami felett már a kiadó logója is látható.
- A rendszám jobb szélén egy matrica látható, amelyen az érvényesség évének utolsó két számjegye látható inverz színnel. Motorkerékpár-rendszámokon ez az Euroband felett látható.
- A harmadik betű a jármű típusát jelölheti: M, W - motorkerékpár, U, Q - pótkocsi.
- Nem adták ki a következő sorozatokat: ZZO, ZZQ, ZZW. A ZZM-es sorozatot motorkerékpárokra, míg a ZZU-st pótkocsikra adták ki.
1990-es sorozat
Méretei 340 mm * 110 mm.
Formátum: okkersárga alapon fekete karakterek, fekete keret; latin betűs írás; kódolás: ZAA·999; sorozatszámok növekedési sorrendje: 54-321.
Megjegyzések:
- Ebben a formátumban a következő sorozatokat adták ki: ZZA – ZZH.
- Az elválasztójel egy középső pont (·) volt.
- 1990 előtt nem különböztették meg ezt a formátumot, helyette kereskedői rendszámokat használtak.
Mezőgazdasági gépek rendszámai
2013 június 1. óta használatosak.
Méretei: megfelel az európai szabványnak, az egysoros: 520 mm * 110 mm, a kétsoros: 340 mm * 210 mm, motorkerékpárokon: 210 mm * 140 mm.
Formátum: fényvisszaverős vörös alapon fehér karakterek, fehér keret; latin betűs írás; kódolás: € G-LAA-999 (G = Rijbewijs "G" (Tractors) “G típusú vezetői engedély (traktorok)”; L = Landbouw “Mezőgazdaság”); sorozatszámok növekedési sorrendje: a jelenlegi sorozaton 54-321. A rendszám bal szélén egy 40 mm széles függőleges kék sávban felül az Európai Unió zászlaja, alatta a B betű található.
Megjegyzések: A rendszám méretére a harmadik betűkarakter utal, ha Y, az kétsoros, ha Z, az motorkerékpár méretű rendszámot jelöl. Minden más betű egysoros formátumot jelez.
Ideiglenes rendszámok
2014-es sorozat
2014. novembere óta használják.
Méretei: megfelel az európai szabványnak, az egysoros: 520 mm * 110 mm, a kétsoros: 340 mm * 210 mm, motorkerékpárokon: 210 mm * 140 mm.
Formátum: fényvisszaverős vörös alapon fehér karakterek, fehér keret; latin betűs írás; kódolás: € WK-DD-AAA; sorozatszámok növekedési sorrendje: 321. A rendszám bal szélén egy 40 mm széles függőleges kék sávban felül az Európai Unió zászlaja, alatta a B betű található.
Megjegyzések:
- A második betű a jármű jellegét jelöli: A – személy- és tehergépjárművek, M – Motorkerékpárok, Q – pótkocsik, S – mopedek (ez utóbbinál a következő betű a jármű kategóriáját jelöli: A – moped max. 25 km/h-s sebességgel, B – moped max. 45 km/h-s sebességgel, U – microcar; itt a következő betű a rendszám formáját jelöli: V – egysoros rendszám, Z - motorkerékpár rendszám).
- A két szám az érvényesség évének utolsó két számjegye.
- A második elválasztójel (kétsoros rendszámokon a második sorban a sorozatszámok előtt) felett az érvényesség napja, alatt az érvényesség hónapja látható egy-egy matricával felragasztva. Ha ez a matrica kék színű, az azt jelzi, hogy az adókat megfizették, ekkor a rendszám a kiadástól számítva 6 hónapig érvényes, és lejáratkor meghosszabbítható. Ha a matrica vörös színű, akkor az adókat nem fizették meg, a rendszám a kiadástól szímítva 4 hónapig érvényes, és ez nem hosszabbítható meg.
2010-es sorozat
Méretei: megfelel az európai szabványnak, az egysoros: 520 mm * 110 mm, a kétsoros: 340 mm * 210 mm, motorkerékpárokon: 210 mm * 140 mm.
Formátum: fényvisszaverős vörös alapon fehér karakterek, fehér keret; latin betűs írás; kódolás: € 9-999999 DD/DD; sorozatszámok növekedési sorrendje: a jelenlegi sorozaton 7-654321. A rendszám jobb oldalán az érvényesség dátuma, felül az év utolsó két számjegye, alatta a hónap. A rendszám bal szélén egy 40 mm széles függőleges kék sávban felül az Európai Unió zászlaja, alatta a B betű található.
Megjegyzések: Az első számkarakter része a sorozatszámnak, de azt is jelzi, hogy az adott rendszám milyen osztályú: 1 - 7: normál standard rendszámok, 8: nemzetközi szervezetek rendszámai, 9 - személyre szabott rendszámok.
1994-es sorozat
Méretei 340 mm * 110 mm.
Formátum: fényvisszaverős vörös alapon fehér karakterek, fehér keret; latin betűs írás; kódolás: DD 999999; sorozatszámok növekedési sorrendje: 654-321. A bal oldalon található a lejárat dátuma: felül kék alapon fehér számokkal a hónap (a vörös alapszín adómentességet jelöl), alatta vörös alapon fehér számokkal az év utolsó két számjegye.
Megjegyzések:
- Csak a 0, 1, 4, 5, 6, 7 kezdetű sorozatokat adták ki.
- Motorkerékpárokra a 9-es sorozatot adták ki.
1973-es sorozat
Méretei 340 mm * 110 mm.
Formátum: vörös alapon fehér karakterek, fehér keret; latin betűs írás; kódolás: D.99999; sorozatszámok növekedési sorrendje: 54321.
Megjegyzések:
- A rendszám bal szélén az érvényesség évének utolsó két számjegy látható egymás alá írva.
- Ha a rendszám csak négy számjegyű és a z utolsó karakter egy M betű, akkor az motorkerékpár-rendszámot jelöl.
- Az elválasztójel egy pont volt.
- Lehetőség volt egy maximum 6 karakteres, szabadon válaszható szöveg használatára is.
1953-as sorozat
Méretei 340 mm * 110 mm.
Formátum: vörös alapon fehér karakterek, fehér keret; latin betűs írás; kódolás: D.9999; sorozatszámok növekedési sorrendje: 4321.
Megjegyzések:
- A rendszám bal szélén az érvényesség évének utolsó két számjegy látható egymás alá írva.
- Ha a rendszám csak három számjegyű és a z utolsó karakter egy M betű, akkor az motorkerékpár-rendszámot jelöl.
- Az elválasztójel egy pont volt.
Exportrendszámok
2014. novembere óta használják.
Méretei: megfelel az európai szabványnak, az egysoros: 520 mm * 110 mm, a kétsoros: 340 mm * 210 mm, motorkerékpárokon: 210 mm * 140 mm.
Formátum: fényvisszaverős vörös alapon fehér karakterek, fehér keret; latin betűs írás; kódolás: € XK-DD-AAA; sorozatszámok növekedési sorrendje: 321. A rendszám bal szélén egy 40 mm széles függőleges kék sávban felül az Európai Unió zászlaja, alatta a B betű található.
Megjegyzések:
- A külföldre értékesített járművek kapják, mellyel 15 napon belül el kell hagyni az országot.
- A második betű a jármű jellegét jelöli: A – személy- és tehergépjárművek, M – Motorkerékpárok, Q – pótkocsik, S – mopedek (ez utóbbinál a következő betű a jármű kategóriáját jelöli: A – moped max. 25 km/h-s sebességgel, B – moped max. 45 km/h-s sebességgel, U – microcar; itt a következő betű a rendszám formáját jelöli: V – egysoros rendszám, Z - motorkerékpár rendszám).
- A két szám az érvényesség évének utolsó két számjegye.
Ideiglenes próbarendszámok
Még nem meghatározott, mikor vezetik be.
Méretei: megfelel az európai szabványnak, az egysoros: 520 mm * 110 mm, a kétsoros: 340 mm * 210 mm, motorkerékpárokon: 210 mm * 140 mm.
Formátum: fényvisszaverős vörös alapon fehér karakterek, fehér keret; latin betűs írás; kódolás: € NK-DD-AAA; sorozatszámok növekedési sorrendje: 321. A rendszám bal szélén egy 40 mm széles függőleges kék sávban felül az Európai Unió zászlaja, alatta a B betű található.
Megjegyzések:
- Használata hasonlít a próbarendszámokéra, csak ennél a tulajdonos bárki lehet. Általában a tulajdonos lakhelye és különböző szervek (pl. műszaki vizsgahely, vámhivatalok, hivatalos szervek, stb.) közötti utakon használható csak. A járművet ezzel a rendszámmal csak a tulajdonosa vezetheti. Maximum 30 napig érvényes, lejárat után nem hosszabbítható. A járműnek legalább egy hónapig biztosítva kell lennie a használatához.
- A második betű a jármű jellegét jelöli: A – személy- és tehergépjárművek, M – Motorkerékpárok, Q – pótkocsik, S – mopedek.
- A két szám az érvényesség évének utolsó két számjegye.
Diplomáciai testületek
2010-es sorozat
Méretei: megfelel az európai szabványnak, az egysoros: 520 mm * 110 mm, a kétsoros: 340 mm * 210 mm, motorkerékpárokon: 210 mm * 140 mm.
Formátum: fényvisszaverős fehér alapon vörös karakterek, vörös keret; latin betűs írás; kódolás: € CD-AA999; sorozatszámok növekedési sorrendje: a jelenlegi sorozaton 3214. A rendszám bal szélén egy 40 mm széles függőleges kék sávban felül az Európai Unió zászlaja, alatta a B betű található.
Megjegyzés:
- 2014-től a számok előtt is kötőjel áll.
- A CD utáni első betű jelentése a következő lehet: M – motorkerékpár, Y – kétsoros rendszám, Z – motorkerékpár méretű rendszám. A többi betű egysoros rendszámot jelez.
2008-as sorozat
Az új sorozat bevezetése, 2010 novembere előtt használták.
Méretei: 340 mm * 110 mm.
Formátum: fényvisszaverős fehér alapon vörös karakterek, vörös keret; latin betűs írás; kódolás: CD-999A, melyből a CD betűk zöld színnel vannak írva; sorozatszámok növekedési sorrendje: 3214.
Megjegyzések:
- A sorozatszám előtti elválasztójel 2008-ban aláhúzásjel volt (A-s sorozat), 2009-től kötőjel lett, mindkét esetben fölé került a rendszám kiadójának logója is.
- Csak az A-s, B-s, C-s és D-s sorozatokat adták ki.
- A következő sorozat formátumában újra lehetett gyártatni az ebben a formátumban készült rendszámokat.
1990-es sorozat
1990 és 2008 között használták.
Méretei: 340 mm * 110 mm.
Formátum: fényvisszaverős fehér alapon vörös karakterek, vörös keret; latin betűs írás; kódolás: CD_A999, melyből a CD betűk zöld színnel vannak írva; sorozatszámok növekedési sorrendje: 4321.
Megjegyzések:
- A sorozatszám előtti elválasztójel 1990 és 1997 között pont volt, 1997 és 1999 között aláhúzásjel lett, majd 1999-től fölé került a rendszám kiadójának logója is.
- A sorozatszám betűjeként nem használták az I, M és O betűket.
- A CD_A001-es rendszámot a mindenkori apostoli nuncius járműve kapja.
1975-ös sorozat
1975 és 1990 között használták. Ma már egyáltalán nem használható!
Méretei: 320 mm * 110 mm.
Formátum: fehér alapon vörös karakterek, vörös keret; latin betűs írás; kódolás: CD·££99; sorozatszámok növekedési sorrendje: 21.
Megjegyzések:
- Az első két számkarakter a képviselt ország kódja. Sajnos erről nincs bővebb információm.
- Az elválasztó karakter egy középső pont (·) volt.
1953-as sorozat
1953 és 1975 között használták. Ma már egyáltalán nem használható!
Méretei: 340 mm * 110 mm.
Formátum: fehér alapon vörös karakterek, vörös keret; latin betűs írás; kódolás: CD.999; sorozatszámok növekedési sorrendje: 321.
Megjegyzések: Az elválasztó karakter egy pont volt.
Nemzetközi szervezetek rendszámai
2010. november 15.-től 8--as kezdetű standard rendszámokat használnak a következő rendszámok helyett is. Ilyen rendszámokat többé már nem adnak ki.
Európai Uniós rendszámok
Az Európai Unió külföldi dolgozóinak fenntartott rendszámtípus, melyet 1957 óta használtak.
1999-es sorozat
Méretei: 340 mm * 110 mm.
Formátum: fényvisszaverős fehér alapon kék karakterek, kék keret; latin betűs írás; kódolás: EUR 9999, az EUR felirat körül tizenkét sárga ötágú csillag látható; sorozatszámok növekedési sorrendje: 4321.
Megjegyzések:
- Ezen a sorozaton már a kiadó logója is látható a sorozatszámok előtt.
- A kiadás éve hologtamként látható a rendszám középvonalában.
1985-ös sorozat
Méretei: 340 mm * 110 mm.
Formátum: fehér alapon kék karakterek, kék keret; latin betűs írás; kódolás: EUR 9999, az EUR felirat körül tizenkét kék ötágú csillag látható (utalás a tagok számára); sorozatszámok növekedési sorrendje: 4321.
Megjegyzések: A kiadás éve hologtamként látható a rendszám középvonalában.
1975-ös sorozat
Méretei: 340 mm * 110 mm.
Formátum: fehér alapon kék karakterek, kék keret; latin betűs írás; kódolás: EUR 9999, az EUR felirat körül kilenc kék ötágú csillag látható (utalás a tagok számára); sorozatszámok növekedési sorrendje: 4321.
Megjegyzések: Kétféle változata volt, az egyiken az R szögletesebb alakú, és a betűk is vastagabbak.
1957-es sorozat
Ezt a sorozatot még az Európai Gazdasági Közösség (EEC) idején használták.
Méretei: 340 mm * 110 mm.
Formátum: kék és fehér alapon fehér és vörös karakterek, keret nélkül; latin betűs írás; kódolás: EUR 9999, az kék alapon fehérrel írt EUR felirat felett és alatt három-három fehér ötágú csillag látható (utalva a hat alapító tagra); sorozatszámok fehér alapon vörössel írtak, növekedési sorrendje: 4321.
Megjegyzések: Ez a sorozat ma már egyáltalán nem használható.
Az "European Organisation for the Safety of Air Navigation" (EUROCONTROL) rendszámai
1975 óta használták.
Méretei: 340 mm * 110 mm.
Formátum: fényvisszaverős fehér alapon kék karakterek, kék keret; latin betűs írás; kódolás: 999-EURO; sorozatszámok növekedési sorrendje: 321.
Megjegyzések: Eredetileg az elválasztójel egy középső pont (·) volt, amit a '80-as évek elején pontra cseréltek. 1997-ben aláhúzásjelre változott, majd 1999-től megjelent felette a kiadó logója is. 2008-ban ismét változott, kötőjelet használtak, felette a kiadó logójával.
Nemzetközi intézményekben dolgozó külföldi állampolgárok rendszámai
2001 ősze óta használták.
Méretei: 340 mm * 110 mm.
Formátum: fényvisszaverős fehér alapon kék karakterek, kék keret; latin betűs írás; kódolás: €999999; sorozatszámok növekedési sorrendje: 654321. A bal szélén egy 40 mm széles függőleges kék sávban felül az Európai Unió zászlaja, alatta fehérrel az B felirat található.
Megjegyzés:
- Maximum 3 évre, diplomáciai testületek, Európai Uniós és más nemzetközi szervezetek, valamint a NATO kaphatja.
- A csillagok közepébe egy érvényesítő matricát ragasztanak. A sárga feliratos érvényesítő matrica az adó megfizetését jelzi, míg a fehér az adómentességet. Normál esetben az érvényesség ideje (hónap és év), egyes extra esetekben a nemzetközi testület neve (rövidítése) található a matricán.
- Motorkerékpárok is ilyen rendszámot kapnak, csak az mindig kétsoros.
Katonai rendszámok
Fegyveres erők
1975-ös sorozat
Méretei: 340 mm * 110 mm.
Formátum: fehér alapon fekete karakterek, fekete keret; latin betűs írás; kódolás: *99999; sorozatszámok növekedési sorrendje: 54321. A sorozatszám előtt a belga zászló (függőlegesen fekete-sárga-piros csíkok) látható.
Megjegyzés:
- Az 1-es szám a királyt jelöli.
- Az Rbetű a sorozatszámok előtt pótkocsit jelöl.
- Motorkerékpár rendszámokon az első két számjegy 0.
1935-ös sorozat
Méretei: ismeretlen.
Formátum: fehér alapon fekete karakterek, keret nélkül; latin betűs írás; kódolás: *&&&&9; sorozatszámok növekedési sorrendje: 54321. A rendszám bal szélén a belga zászló (függőlegesen fekete-sárga-piros csíkok) látható.
Megjegyzés: Az 1-es szám a királyt jelöli.
1935 előtti sorozat
Méretei: ismeretlen.
Formátum: fekete alapon fehér karakterek, keret nélkül; latin betűs írás; kódolás: *K&&&&9; sorozatszámok növekedési sorrendje: 54321. A sorozatszám előtt a belga zászló (függőlegesen fekete-sárga-piros csíkok) látható.
Megjegyzés:
- Az 1-es szám a királyt jelöli.
- Az első karakter vagy Z (meghajtott jármű), vagy R (meghajtás nélküli jármű, azaz pótkocsi) volt.
Supreme Headquaters Allied Powers Europe (SHAPE)
1985-ös sorozat hivatalos használatra
Méretei: 2010-ig: 340 mm * 120 mm; 2010-től megfelel az európai szabványnak, az egysoros: 520 mm * 110 mm, a kétsoros: 340 mm * 210 mm, motorkerékpárokon: 210 mm * 140 mm..
Formátum: fekete alapon ezüst karakterek, ezüst keret; latin betűs írás; kódolás: jelenleg CHB-9999, 2010-ig CHB.9999 (CHB = Casteau, Hainaut, Belgique); sorozatszámok növekedési sorrendje: 4321.
Megjegyzések: 2010-től standard európai méretű rendszámokat adnak ki (az elválaszójel kötőjel), előtte standard belga méretű (az elválasztójel pont) volt használatban.
1985-ös sorozat magánhansználatra
Méretei: 340 mm * 120 mm.
Formátum: vörös alapon fehér karakterek, fehér keret; latin betűs írás; kódolás: M.9999 (M = Militaire); sorozatszámok növekedési sorrendje: 54321.
Megjegyzések: A SHAPE külföldi alkalmazottai kapták magánhasználatú járműveikre.
1954-es standard sorozat
Méretei: 340 mm * 120 mm.
Formátum: vörös alapon fehér karakterek, fehér keret; latin betűs írás; kódolás: D.SB.9999 (SB = SHAPE Belgium); sorozatszámok növekedési sorrendje: 4321.
Megjegyzések: A bal szélen a kiadás évének utolsó két számjegye látható egymás alá írva.
1954-es motorkerékpár sorozat
Méretei: 340 mm * 120 mm.
Formátum: vörös alapon fehér karakterek, fehér keret; latin betűs írás; kódolás: D.999.SB (SB = SHAPE Belgium); sorozatszámok növekedési sorrendje: 4321.
Megjegyzések: A bal szélen a kiadás évének utolsó két számjegye látható egymás alá írva.
1952-es sorozat
Méretei: ismeretlen.
Formátum: fekete alapon fehér karakterek, fehér keret; latin betűs írás; kódolás: SHAPE/9999; sorozatszámok növekedési sorrendje: 4321.
Megjegyzések: A betűkarakterek nagyobbak voltak, mint a sorozatszám számjegyei.
Belga haderők Németországban – Forces belges en Allemagne (FBA) / Belgische strijdkrachten in Duitsland (BSD)
1999-es sorozat
1999 és 2006 között használták. Mivel a belga haderők 2006-ban kivonultak Németországból, ezért ezt a rendszámot azóta nem használják.
Méretei: 520 mm * 110 mm.
Formátum: fehér alapon rubintvörös karakterek, rubintvörös keret; latin betűs írás; kódolás: B-999-A (B = België/Belgique); sorozatszámok növekedési sorrendje: 321 4. A rendszám bal szélén egy 40 mm széles függőleges kék sávban felül az Európai Unió zászlaja, alatta a B betű található.
Megjegyzések: Előfordulnak régi, hagyományos 340 mm * 110 mm méretű formátumban is.
1958-as sorozat
1958 és 2000 között használták. Hasonlít a német rendszámra, de inverz színekkel. Mivel a belga haderők 2006-ban kivonultak Németországból, ezért ezt a rendszámot azóta nem használják.
Méretei: 520 mm * 110 mm.
Formátum: fekete alapon ezüst karakterek, ezüst keret; latin betűs írás; kódolás: B 999 A (B = België/Belgique); sorozatszámok növekedési sorrendje: 321 4. A B betű után alul a testület címere látható.
Megjegyzések: Megtalálható DIN-es és FE-Schriftes felirattal is.